کدخبر:1233/20240130

10 بهمن 1402

ششمین کنفرانس فیزیک محاسباتی انجمن فیزیک ایران برگزار شد
ششمین کنفرانس «فیزیک محاسباتی» انجمن فیزیک ایران 10 و 11 بهمن ماه 1402  با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان  برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از برگزاری این رویداد، گردهمایی پژوهشگران حوزه‌های فیزیک محاسباتی، به‌منظور به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی روز در این حوزه‌ها و همچنین آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پژوهش‌ها در این حوزه تحقیقاتی است.

دکتر سید جواد هاشمی فر دبیر علمی ششمین کنفرانس فیزیک محاسباتی ایران با بیان اینکه نتایج داوری نسبت به کیفیت مقالات علمی رضایت‌بخش بود اظهار داشت: ۸۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۶۶ مقاله پذیرفته شده، ۹ مقاله به‌صورت شفاهی و ۵۷ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

هاشمی فر بیان کرد: در این کنفرانس پژوهشگران فعال از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تحصیلات تکمیلی زنجان، شهید بهشتی، شیراز، فردوسی مشهد و سازمان انرژی اتمی ایران در گرایش‌ها مختلف فیزیک شرکت داشتند.

وی افزود: اینکه ۳۰ درصد امتیاز ISC به همراه ثبت مقالات برای حضور در این کنفرانس لحاظ شده است.

دکتر پیمان صاحب سرا دبیر اجرایی ششمین کنفرانس فیزیک محاسباتی ایران نیز گفت: در این کنفرانس دوسالانه کارگاه تخصصی روش‌های نوین محاسباتی فیزیک با حضور ۶۰ نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد، دکتری و پسادکتری در روز نخست کنفرانس برگزار شد.

وی افزود: در مراسم اختتامیه این کنفرانس از اساتید پیش‌کسوت دانشکده فیزیک دکتر سید محمد امینی و دکتر هادی اکبرزاده با حضور بنیاد ملی نخبگان تقدیر شد.

گفتنی است پژوهشگران کشورمان آخرین یافته‌های خود را در زمینه‌های محاسبات کوانتومی، شبیه‌سازی مواد کوانتومی، یادگیری ماشین و علوم داده، هوش مصنوعی در فیزیک، سامانه‌های همبسته قوی، فیزیک ذرات، هسته‌ای و پلاسما و...طی دو روز ارائه نمودند.

گزارش تصویری روز اول 

گزارش تصویری روز دوم 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.