کدخبر:1803/20240101

10 دی 1402

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم:
دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه فناوری زیستی پیشتاز است
مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی علمی وزارت علوم در جمع پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ایران با حضور ۱۰۶ دانشگاه و مراکز تحت نظر وزارت علوم، ۲۷ پژوهشکده و ۲۹۰۰۰ هیئت‌علمی با امتیاز ۵۳ درصد در شاخص‌های نوآوری به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر محمدحسین بهشتی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر کشور در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه ایران آمار خوبی در زمینه رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است،گفت: دانشگاه وظیفه دارد در دو بخش تربیت نیروی متخصص متعهد و کارآمد تراز انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های کاربردی و بنیادی برای دستیابی به مرجعیت علمی و رفع نیازها کشور اقدام کند.

دکتر بهشتی بیان کرد: تحقق پنج چشم‌انداز وزارت علوم برای آینده با ارتقای وضعیت کشور در رشد علمی، مقالات، شکل‌گیری پارک‌های علم و فناوری، شهرک تحقیقات علمی و مراکز پژوهشی نوآوری باعث ایجاد زیست‌بوم علم و فناوری می‌شود.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشجویان در امور پژوهشی خالق ایده هستند،مطرح کرد: ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان، کسب مجوز و تولید انبوه از وظایف اعضای هیئت‌علمی نیست؛ بلکه وظایف دانشجویانی است که با تشکیل شرکت نوپا به صنعت راه پیدا کرده اند.

دکتر بهشتی اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش بنیان باهدف ریل‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری سازی، تولید و حمایت از فناوری‌های پیشرفته در آینده در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

وی افزود: در سامانه ایده‌ها و نیازها (نان) بیش از 10 هزا نیاز کشورثبت شده است که دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه فناوری زیستی پیشتاز است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.