کدخبر:1346/20231023

1 آبان 1402

نمایشگاه کار و تک آغاز به کار کرد
معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان: رویداد کار و تک درآمدی بر تعامل صنعت و دانشگاه است
 معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه رویداد کار و تک درآمدی بر تعامل صنعت و دانشگاه است، گفت: این تعامل نقطه کلیدی برای پیشرفت کشور به شمار می‌رود. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، الهام محمودزاده در مراسم افتتاحیه رویداد کار و تک (نخستین رویداد کار و فناوری) اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد، القای حس باور به جوانان است تا بدانند فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد و می‌توانند مسیر موفقیت آمیز خود را در حوزه پژوهش به حوزه کار آفرینی پیوند بزنند. 

وی افزود: پیشرفت‌ها و فرصت‌های خوب در حوزه فناوری باید به دانشجویان ارائه شود تا بدانند مسیر فارغ التحصیلی آن‌ها می‌تواند به شغل و آینده خوب منتهی شود. 

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ایجاد فرصت آشنایی با ظرفیت دانشجویان و جوانان در قالب این رویداد دو روزه بیان کرد: امیدواریم این رویداد فرصت شناسایی نیروهای خوب و کارآفرین برای شرکت‌ها باشد. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان از برترین دانشگاه‌های کشور است که دانشجویان با رتبه‌های زیر صد و هزار وارد آن می‌شوند، امیدواریم بتوانیم به این دانشجویان کمک کنیم تا با امید آفرینی در کشور ما خدمت کنند و صنعت داخلی از حضور آن‌ها بهره ببرد. 

محمودزاده با بیان اینکه رویداد کار و تک درآمدی بر تعامل صنعت و دانشگاه است، گفت: این تعامل نقطه کلیدی برای پیشرفت کشور است و امیدواریم به اهداف خود در این راستا دست پیدا کنیم. 

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم پیشرفت کشور ارتباط دانشگاه و صنعت است، گفت: راه حل‌های مشکلات کشور از سمت دانشگاه به صنعت روانه می‌شود و برگزاری رویدادهای مختلف و تشکیل تیم‌های خوب از استادان و دانشجویان می‌تواند در این حوزه موثر باشد، در نهایت سود این ارتباط به کشور خواهد رسید.

امید به آینده، اشتغال و‌جلوگیری از مهاجرت از مهم‌ترین نتایج رویداد تک است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: امید به آینده، اشتغال و جلوگیری از مهاجرت که ناشی از ناآگاهی از سطح و نیاز صنعت است، از مزیت‌های رویداد تک است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، حمیدرضا صفوی‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در رویداد کارو تک(نخستین رویداد کار و فناوری) اظهار داشت: مزیت بزرگ این رویداد حضور صنعت در صحن دانشگاه است که با پتانسیل دانشگاه و دانشجویان آشنا می‌شوند و از این طریق بورسیه و جذب نخبگان و‌ دانشجویان نیز انجام می‌شود.
وی افزود: از سویی دیگر دانشجویان با سطح تکنولوژی و نیازهای واقعی جامعه آشنا می‌شوند و باعث می‌شود هدفمند درس بخوانند و تحقیقات و‌پژوهش‌های خود را کاربردی‌تر انجام دهند.
صفوی امید به آینده، اشتغال و جلوگیری از مهاجرت که ناشی از ناآگاهی از سطح و نیاز صنعت است را از دیگر مزیت‌های این رویداد برشمرد و تصریح کرد: امیدوارم هر فصلی یکی از این رویدادهایی که ارتباط دانشجو‌ با صنعت را تسهیل می‌کند برگزار شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان خاطر نشان کرد: دانشگاه با سامانه کارآموزی و‌کاریابی تسهیلگری را در این راستا انجام می‌دهد اما دانشجو در این رویداد رودررو با صنایع مختلف آشنا و جذب خواهد شد.
وی یادآور شد: اشتغال، کارورزی، کار آموزی، جذب نیرو و ارتباط با دانشجویان در مقاطع مختلف و اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردها در این رویداد تحقق پیدا خواهد کرد.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه نیازمند قراردادها و گرانت‌های پژوهشی

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه نیازمند قراردادها و گرانت‌های پژوهشی است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر ذاکرحسین فیروزه در مراسم افتتاحیه رویداد کار و تک (نخستین رویداد کار و فناوری) با اشاره به طرح تحول دانشگاه و موسسات پژوهشی که سال ۱۳۹۸ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد، اظهار کرد: تعداد قرارداد ارتباط با صنعت در سال ۱۴٠۱، ۱٠۸۳۵ مورد بود که دانشگاه صنعتی اصفهان در این راستا جایگاه مناسبی داشت و فقط شش دانشگاه بالاتر از ما قرار داشتند. 

وی با اشاره به سهم شرکت‌های فناوری در کسب این جایگاه افزود: برای ارتقا جایگاه شرکت‌ها به منظور بهبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید چند شیوه را مورد توجه قرار داد که شامل قراردادهای پژوهشی، گرانت‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت مرکز نوآوری و فناوری شرکت است. 

مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح کرد:سامانه کاریابی بستری برای آماده سازی نیروهای دانشگاهی برای ورود به صنعت

مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: سامانه کاریابی دانشگاه صنعتی اصفهان بستری برای آماده سازی نیروهای دانشگاهی برای ورود به صنعت است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر علیرضا بصیری در مراسم افتتاحیه رویداد کار و تک (نخستین رویداد کار و فناوری) و رونمایی از سامانه کاریابی دانشگاه با اشاره به لزوم ارتقا میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: سامانه کارآموزی و کاریابی در همین راستا و براساس دغدغه مشترک بین صنعت و دانشگاه و آماده سازی نیروهای دانشگاهی برای ورود به صنعت ایجاد شده است. 

وی با اشاره به مزایای سامانه کارآموزی افزود: آشنایی با رشته های موردنیاز صنایع از جمله این مزایا است که کمک می‌کند تقسیم بندی دانشجویان کارآموز در صنایع به شیوه‌ای موثرتر انجام شود. این سامانه عملیاتی شده و در حال استفاده است. 

مدیر مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سامانه کاریابی گفت: هدف این است که دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه به صورت اختیاری اطلاعات مکان و درختواره‌ای از رشته خود را درج کند تا صنعت موردنظر، کاریابانی که مدنظر دارد را جستجو و انتخاب کند. 

وی با اشاره به کمک به صنایع در مصاحبه و استخدام گفت: انجام مصاحبه روال طاقت فرسایی است که آماده هستیم برای همکاری در این حوزه و تسهیل روند جذب با صنایع همکاری کنیم.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: گرانت‌های پژوهشی، حمایت‌های مالی هستند که دانشگاه برای یک حوزه پژوهشی در صنعت موردنظر اقدام می‌کند.  ایجاد مرکز مشترک نوآوری و فناوری نیز بین دانشگاه و صنعت موردنظر از جمله مهمترین اقداماتی است که به توسعه ارتباط دو بخش کمک می‌کند. 

وی بیان کرد: اعضای هیات علمی به صورت پاره وقت می‌توانند در صنایع خاص حضور پیدا کرده و با شناسایی مسائل صنعت موردنظر بستر همکاری بین دانشگاه ما و آن صنعت را فراهم کنند که نتیجه آن ارتقا ارتباط و استفاده از تعامل صنعت و دانشگاه برای توسعه است. 

فیروزه با بیان اینکه امسال کارآموزی را در یک بستر جدید ایجاد کردیم، گفت: کارآموزی می‌تواند محل ارتباط دانشجو و صنعت باشد. در سامانه جدید کارآموزی هدفمند است و کار به بهترین نحو پیش می‌رود. 

وی گفت: بعضی از دانشکده‌ها کارورزی را اجرا می‌کنند اما قرار است این روش گسترده شود تا دانشجویان در شرایط بهتری دوره کارورزی در صنعت را پشت سر بگذارند. 

مراسم افتتاحیه رویداد کار و تک و رونمایی از سامانه کاریابی دانشگاه صنعتی اصفهان در سالن کنفرانس دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور نمایندگان شرکت‌ها و صنایع حاضر در رویداد، رؤسای دانشکده‌ها و رؤسای پژوهشکده‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به کار و آموزش پایدار (کوآپ) گفت: در این طرح دانشجو به صورت کامل وارد صنعت می‌شود و سابقه کار و بیمه برای او تعیین می‌شود و دانشجویان سال‌های سوم و چهارم می‌توانند در این طرح شرکت کنند. شیوه نامه این طرح تدوین شده و فقط بحث تدوین قراردادها باقی مانده است. 

وی با اشاره به طرح‌های کاریابی بیان کرد: روش سنتی کاریابی، معرفی از سوی اعضای هیات علمی یا انتشار پوستر و آگهی در دانشکده‌ها بود. با بررسی انجام شده آمار افراد جذب شده از طریق این روش بسیار پایین بود. اینجا این سئوال مطرح می‌شد که فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان کجا هستند؟ برپایی این رویداد به این سئوال پاسخ می‌دهد. 

فیروزه گفت: از جمله تکالیفی که ما امروز به شرکت‌ها خواهیم داد تدوین قرارداد کوآپ و ایجاد درختواره مهارت‌ها و ارائه ایده برای جذب دانشجویان است. 

وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد: ماده ۱۳ این قانون درمورد استقرار واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع و ارتباط با دانشگاه‌هاست که طبق تفاهم نامه، شرکت‌ها می‌توانند قرارداد خود را با دانشگاه تدوین کنند که از جمله نتایج آن معافیت مالیاتی برای شرکت‌هاست.

https://karotech.iut.ac.ir/fa

گزارش تصویری 1

گزارش تصویری 2

گزارش ویدیویی

گزارش واحد مرکزی خبر

 

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.