کدخبر:1022/20230822

31 مرداد 1402

رتبه "الف" چهار نشریه علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در ارزیابی نشریات علمی وزارت عتف
چهار نشریه دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه‌بندی و ارزیابی نشریات علمی وزارت علوم، رتبه "الف" را کسب کردند.


 نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی سال 1401 نشریات علمی وزارت علوم در 17 مردادماه 1402 اعلام گردید که چهار نشریه دانشگاه صنعتی اصفهان در گروه کشاورزی و منابع طبیعی موفق به کسب رتبه "الف" و دو نشریه در گروه فنی و مهندسی حائز رتبه "ب" شدند. دو نشریه در گروه علوم پایه و فنی مهندسی نیز رتبه بین‌المللی را کسب کردند

. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، نشریات "علوم آب‌وخاک" و "روابط خاک و گیاه" در این ارزیابی با بالابردن امتیاز ارتقای وبگاه نشریه، نمایه‌سازی نشریه در پایگاه‌های تخصصی، انتشار به‌موقع و سایر امتیازهای لازم از رتبه "ب" به رتبه "الف" ارتقا یافتند.

 علاوه بر این دو نشریه، نشریات "بوم‌شناسی کاربردی" و "تولید محصولات زراعی و باغی" در گروه کشاورزی و منابع طبیعی همانند سال قبل حائز رتبه الف شدند. نشریات "روش‌های عددی در مهندسی" و "مواد پیشرفته در مهندسی" نیز در گروه فنی و مهندسی رتبه "ب" را کسب کردند.

همچنین نشریه "علوم و فناوری جوشکاری ایران" با صاحب امتیازی انجمن علمی جوشکاری و آزمایشهای غیر مخرب ایران در گروه علمی فنی و مهندسی در ارزیابی نشریات وزرات علوم حائز رتبه ب گردیده است. این نشریه طی قراردادی میان این دو سازمان با دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می شود.

 نشریه "پژوهش فیزیک ایران" در گروه علوم پایه و نشریه "Journal of Applied Fluid Mechanics" در گروه فنی و مهندسی به دلیل نمایه‌شدن در پایگاه‌های استنادی SCOPUS و WOS در فهرست نشریات بین‌المللی در ارزیابی قرار دارند. شایان‌ذکر است که این دو نشریه با همکاری و صاحب‌امتیازی انجمن فیزیک ایران در فهرست انتشارات دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد.

 گفتنی است نشریات بر اساس 7 شاخص تعیین شده مطابق با آیین‌نامه گروه نشریات شامل انتشار منظم و رعایت ضوابط آیین‌نامه نشریات، دارابودن سامانه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه، رعایت آیین نگارش، ساختار و کیفیت مقالات، فرایندپذیرش مقالات و داوری تخصصی، وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی، تخصصی و اجتماعی و به‌کارگیری مقررات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی رتبه‌بندی می‌شوند.

 طبق آیین‌نامه و بر اساس امتیازات کسب شده توسط هر نشریه از مجموع شاخص‌ها، نشریات نمایه شده در پایگاه‏های جی. سی. آر (Q1-Q4)، وب او ساینس و اسکوپوس (Q1-Q4): در گروه نشریات بین‌المللی قرار می‌گیرند. همچنین نشریات با کسب 801 تا 1000 امتیاز به‌عنوان نشریات برجسته (الف) و نشریات با کسب 601 تا 800 امتیاز در گروه خوب (ب) رتبه‌بندی می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.