کدخبر:0905/20230809

17 مرداد 1402

بازدید علمی دانشجویان نخبه دانشگاه چینهوا از دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشجویان نخبه دانشگاه چینهوا چین در بازدید از دانشگاه صنعتی اصفهان ، با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت‌وگوی صمیمانه داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر پیمان مصدق، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دانشگاه چینهوا یکی از دانشگاه‌های برتر آسیا و جهان به شمار می‌رود، گفت: امروز دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان یک گروه ۱۸ نفره دانشجویی از این دانشگاه بود.
وی ادامه داد: این برنامه در راستای تبادلات علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های چین و ایران برگزار شده و دانشجویان در سفر خود به کشور ایران، از دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، شیراز و درنهایت دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند.
وی افزود: در این برنامه یک روزه، دانشجویان چینی درکنار تعامل با دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، از بخش های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.
مدیر امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی اصفهان، با تاکید بر اهمیت تعاملات بین‌الملل عنوان کرد: هدف از اجرای برنامه‌هایی از این دست، فعال کردن پتانسیل شانگهای و برقراری تعاملات فنی، علمی و تکنولوژی با کشور چین است.
دکتر مصدق خاطرنشان کرد: دانشگاه چینهوا بازدید 300 گروه دانشجویی از کشورهای سراسر دنیا را در برنامه دارد که اولین گروه خود را به ایران فرستاده و این نشان‌دهنده اهمیت کشور ایران در منطقه خاورمیانه است.
وی ادامه داد: دانشگاه چینهوا، ایران را کشور کلیدی خاورمیانه می‌داند و معتقدند امضای تفاهم‌نامه میان این دو کشور منجر به همکاری‌های علمی بیشتر با کشور چین در خاورمیانه خواهد شد.
دانشجویان دانشگاه چینهوا، محیط علمی و آموزشی دانشگاه‌های ایران را محیطی صمیمی و گرم توصیف کردند، یکی از این فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع این دانشگاه گفت: ارتباط اساتید با دانشجویان در دانشگاه‌های ایران و به‌ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتباطی گرم و صمیمی است در صورتی که در دانشگاه‌های چین به دلیل اختلاف سنی دانشجویان با اساتید، این ارتباط کمتر است.
این دانشجو با اشاره به حضور فعال دانشجویان دختر در رشته‌های مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: تصور ما این بود که درصد بیشتری از دانشجویان رشته‌های مهندسی، پسران هستند اما امروز متوجه حضور فعال دختران در این رشته‌ها شدیم و برایمان جالب بود.
یکی از دانشجویان دیگر مقطع دکترا دانشگاه چینهوا نیز با بیان اینکه در این بازدید به  تلاش دانشجویان و نخبگان ایرانی برای پیشرفت کشورشان پی برده است افزود:  یکی از بهترین برنامه‌های این سفر، بازدید از دانشگاه صنعتی اصفهان و پارک علم و فناوری بود که در آن پیشرفت فناوری در ایران و تبدیل ایده به فناوری با وجود تحریم‌هایی که به این کشور تحمیل می‌شود را دیدیم.
دکتر مصدق تصریح کرد: در این برنامه، توافقاتی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه چینهوا برای تبادل دانشجو و همکاری‌های علمی و بین‌المللی صورت گرفت. همچنین این گروه از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز بازدید داشتند.
گفتنی است:دانشگاه چینهوا دارای رتبه اول در کشور چین، رتبه سوم در آسیا و جایگاه 25ام در رنکینگ تایمز است.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.