کدخبر:1818/20230619

29 خرداد 1402

در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات و آپای دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و فناوری
تقدیروزیرعلوم از مدیریت فناوری اطلاعات و مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان
نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور  با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، در این همایش، از مديريت فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مرکز پیشتاز در اتصال به پنجره خدمات هوشمند دولت و مرکز برتر در حوزه امنیت و نفوذ در شبکه،تقدیر شد. همچنین مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مرکز برتر آپای کشور شناخته شد.


دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم در این مراسم گفت: استفاده از فناوری‌های نو هم ضرورت است و هم نیازمند ضوابط مشخصی است که در این راستا، اداره کل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم باید دستورالعمل مشخصی را تدوین و به دانشگاه‌ها ارائه کند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه استفاده از فناوری نو باعث سرعت و تسهیل دسترسی به اطلاعات علمی و شیوه‌های جدید در تدریس و آموزش می شود گفت: باید روش سنتی و هوشمند با هم ترکیب شود و در شرایط امروز جامعه، اتکای صرف به روش های سنتی اثر بخش نیست.

دکتر زلفی گل بیان کرد: از آنجایی که آموزش در آموزش عالی جزو برنامه‌های اصلی است، استاد دانشگاه، یاور علمی و دانشجو راهی جز این ندارد که خود را با تغییرات شیوه‌های بستر مجازی و هوش مصنوعی وقف دهد.
وی بر ارتقا سطح امنیت اطلاعاتی تأکید کرد و گفت: همانگونه که حفظ امنیت و صیانت از دارایی‌ها در فضای واقعی یک ضرورت است؛ حفظ امنیت فضای مجازی هم یک ضرورت است.
در پایان این مراسم، از مدیران فناوری اطلاعات آن دسته از دانشگاه‌ها که به پنجره هوشمند خدمات دانشگاهی وصل شدند و مدیران برگزیده مراکز آپا تجلیل شد.

دکتر علیرضا بصیری مدير فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم موفق به دریافت دو تندیس از وزیر علوم تحقیقات و فناوری شد.
دانشگاه صنعتی اصفهان از نظر سطح امنیت داده، و تست های امنیتی جزو دانشگاه های برتر کشور شناخته شده است که حاصل تلاش كارشناسان متخصص و متعهد دانشگاه است. همچنین مديريت فناوری اطلاعات دانشگاه با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز ارایه خدمات الکترونیکی جزو اولین دانشگاه هایی است که به پنجره خدمات هوشمند دولت متصل شده است.
شایان ذکر است، دکتر علی فانیان رئیس مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این همایش به عنوان مرکز برتر آپای کشور مورد تقدیر وزیر علوم تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

همچنین در این همایش، دکتر فانیان به عنوان عضو متخصص دانشگاهی در نشست تخصصی ارتقا امنیت سایبری در کنار دکتر خالقی دخت معاون امنیت فضای تولید وتبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات و مهندس مقصودی معاون توسعه و ارزیابی صنعت افتای مرکز مدیریت افتای ریاست جمهوری حضور یافت.
گفتنی است مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان خرداد ماه امسال هشتمین جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات را با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران برگزار کرده است.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.