کدخبر:1435/20230613

23 خرداد 1402

رویکردی نو در محیطی جدید
ادامه فعالیت با رویکرد جدید با عنوان مرکز مشاوره و سبک زندگی
مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی اصفهان که پیش از این مرکزمشاوره و خدمات روانشناختی خوانده می شد، با ابلاغ دستور العمل جدید سازمان امور دانشجویان، رویکرد تازه ای نسبت به ارایه خدمات مشاوره، سلامت و سبک زندگی برای دانشگاهیان اتخاذ کرده است. همچنین به تازگی این مرکز به ساختمان اداره کل امور دانشجویی منتقل شده است.

به گفته کاوه ضیایی مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی اصفهان، مطابق با ابلاغ آئین نامه دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با تاکید بر وظایف ذاتی مراکز مشاوره، ارتقای سبک زندگی سالم در میان دانشگاهیان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی اصفهان در این رابطه افزود: این مرکز که زیر نظر معاونت دانشجویی دانشگاه فعالیت می کند، با هدف ارتقا سطح دانش و بینش روانشناختی دانشگاهیان، ارتقا سواد سلامت و سبک زندگی و پیشگیری از بروز و شیوع مسایل عاطفی و رفتاری تشکیل شده است و می کوشد از مشارکت اجتماع محور دانشجویان در حوزه سلامت روانی و اجتماعی جامعه دانشگاهی بهره مند شود. 

ضیایی، با بیان اینکه انسان موجودی چندوجهی است و توجه به ابعاد زیستی، روانشناختی، معنوی و اجتماعی  در کنار یکدیگر، اهمیت دارد؛ خاطر نشان کرد : تأکید همزمان بر روی همه این مؤلفه ها با توجه به زیست بوم و شاخص های فرهنگی اجتماعی کشورمان، سبک زندگی سالم را تعریف می کند.

وی از انتقال مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی اصفهان به ساختمان جدید(امور دانشجویی) نیز خبر داد و افزود: مرکز مشاوره و سبک زندگی، به تازگی در طبقه اول ساختمان امور دانشجویان فعال شده است و تلاش می کند خدمات تخصصی خود را به کلیه جامعه دانشگاهیان (اساتید، دانشجویان و یاوران علمی) گسترش دهد.

مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه خدمات این مرکز همچون گذشته شامل مشاوره های فردی و گروهی و برگزاری کارگاه های آموزشی خواهد بود افزود: در ساختار جدید علاوه بر خدمات جاری، بر اجرای برنامه های توسعه فردی دانشگاهیان، فعالیت های اجتماع محور همچون کانون همیاران سلامت روان و برگزاری اردوهای مهارت افزایی تمرکز و توجه بیشتری خواهیم داشت.

گفتنی است با توجه به اهمیت توسعه خدمات مرکز مشاوره وسبک زندگی دانشگاه صنعتی اصفهان، بهمن ماه سال 1401 ساختمان جدیدی به این مرکز اختصاص یافت. لذا با توجه به کاربری جدید ساختمان ، پروژه بازسازی آن با جدیت دنبال شد و در اردیبهشت 1402 با هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در این پروژه عمرانی، عملیات تخریب و برچیدن کامل و ساخت مجدد جهت افزایش تعداد اتاق ها از 6 اتاق به 13 اتاق با رعایت استانداردهای مناسب ایجاد فضای گرم و دلنشین برای مراجعین مرکز مشاوره، صورت پذیرفته است.

اقدامات عمرانی دیگر نیز مانند رنگ آمیزی کامل، اجرای سقف کاذب، اصلاح درب ها و اصلاح سرامیک بدنه، همچنین اجرای عملیات تاسیسات الکتریکی و مکانیکی با مدیریت دفتر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.