کدخبر:0936/20230528

7 خرداد 1402

جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود
هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و کشف و پرورش استعدادهای جدید در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات از خرداد ماه به مدت 7 ماه با شعار "باهم در زیست بوم امنیت سایبری" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد.

 

دکتر علی فانیان، دبیر رویداد با بیان اینکه جشنواره امسال با محوریت مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت فولاد مبارکه برگزار می شود، بیان داشت: رویداد افتتاحیه سرآغاز سلسله برنامه های تخصصی این جشنواره خواهد بود و در ادامه رویدادهای مختلفی شامل مسابقات، کارگاه‌ها، سمینارها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های جانبی در طول مدت جشنواره برگزار می شود.

رئیس مرکز آپا دانشگاه صنعتی اصفهان خاطر نشان کرد: افتتاحیه جشنواره در روز 10 خرداد با حضور شخصیت‌‌‌های علمی برجسته، مسئولین دولتی و نمایندگان صنایع بزرگ کشور، در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در  رویداد افتتاحیه، برنامه های جشنواره معرفی می شود افزود: در همایش افتتاحیه  با حضور دکتر محمود خالقی دخت، معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران  و دیگر سخنرانان برجسته ازدانشگاه ها و صنایع، پیرامون موضوعات مرتبط با امنیت سایبری و آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه بحث و تبادل نظر می شود. همچنین برای اولین بار در این همایش یک حمله کامل سایبری توسط متخصصان شبیه سازی می شود.

دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان ، برخی از مهمترین رویدادهای جشنواره افتا را برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه ملی فتح‌پرچم که مانور شبیه‌سازی شده ای در فضاي سايبري محسوب می گردد كه در آن متخصصین امنیت اطلاعات به رقابت با يكديگر و حل چالش های مطرح شده می‌پردازند. این رویداد یکی از جذابیت های همایش افتا برای متخصصان حوزه سایبر و امنیت اطلاعات است. 

دکتر فانیان اضافه کرد : همچنین در همایش امسال ، رویداد ایده های "نوافتا" با هدف ترویج نوآوری و رشد و توسعه ایده‌های نوین امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود و ایده‌پردازان فرصت دارند طرح‌های خود را ارایه دهند و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

دبیر رویداد افتا افزود : کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش دانش و مهارت شرکت‌کنندگان در زمینه‌های مختلف امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط استادان و متخصصان  و نمایشگاه اکوسیستم افتا نیز با هدف نمایش دستاوردها، خدمات و محصولات سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات در طول دوره 7 ماهه این جشنواره به اجرا گذاشته می شود. 

در پایان وی افزود: همایش اختتامیه جشنواره در دور روز در بهمن ماه سال جاری برگزار می گردد. دراین همایش سخنرانی های مختلفی توسط متخصصین و صاحب نظران این حوزه انجام خواهد شد و در کنار آن در نمایشگاه افتا دستاوردهای کسب شده توسط تیم های ایده پرداز، مراکز آپا کشور، شرکت های دانش بنیان و پیشرو در زمینه امنیت اطلاعات به نمایش گذاشته خواهد شد. در اختتامیه نیز با بیش از 400 میلیون تومان جایزه به برگزیدگان رویدادهای مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

گفتنی است جشنواره ملی افتا یکی از مهم‌ترین رویدادهای ترویجی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات است که که با همکاری دانشگاه‌ها و صنایع کشور برگزار می‌شود.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.