کدخبر:1209/20230517

27 ارديبهشت 1402

نشست "در صنعت چه می‌گذرد؟"؛ ترسیم آینده روشن از همکاری دانشگاه با صنعت
"نشست "در صنعت چه می‌گذرد؟" به همت مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور نمایندگان دانشجویی و پرسش و پاسخ در تاریخ 25 اردیبهشت 1402 در تالار شهید فتوحی برگزار شد. در این نشست، نقش دانشجویان در ارتباط با صنعت و بهبود برنامه‌های آینده شغلی دانش‌آموختگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این نشست مهندس محمد رضا جبار زارع، رییس هلدینگ گروه صنعتی همگام، مهندس حمید مهدوی، رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دکتر فیروزه، مدیر دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، بر اهمیت تداوم این نشست‌ها برای بهبود ارتباط دانشگاه با صنعت و تأمین آینده شغلی دانشجویان تأکید کردند.
دکتر فیروزه، مدیر دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، در مورد اهمیت این نشست‌ها بیان کرد: "این یک گفتمان جدید است که بین دانشگاه، دانشجویان و صنعت شکل می‌گیرد. شنیدن نظرات دانشجویان در فرایند ارتباط با صنعت و اصلاح برنامه‌ها و جهت‌دهی درست آینده شغلی دانش‌آموختگان دانشگاه بسیار موثر است."


وی افزود: "دانشجویان عامل اصلی و موفقیت طرح‌های دانشگاه در حوزه صنعت هستند. اگر دانشجویان اقبال به این طرح‌ها و برنامه‌ها داشته باشند و اگر این طرح‌ها با دغدغه‌های دانشجویان همخوانی داشته باشد، موفقیت آنها بسیار بالا خواهد بود و نتیجه آن، امیدافرینی و جذب فارغ‌التحصیلان موفق در صنعت خواهد بود."


مهندس حمید مهدوی، رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی، بیان داشت: آینده شغلی دانش آموختگان نیازمند پرورش علاقه و مهارت خاص است. او با تاکید بر همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با پارک علم و فناوری ادامه داد: "ظرفیت‌های بیشتری نسبت به گذشته برای تکمیل پازل نقشه راه آینده ایران در نسل جوان می‌بینیم. دانشگاه صنعتی اصفهان در همجواری با پارک علم و فناوری، آینده شغلی بهتری برای دانش‌آموختگانش ترسیم کرده است. اما شرط اصلی موفقیت، تلاش و دغدغه دانشجویان است."


مهندس محمد رضا جبارزارع، رئیس هلدینگ گروه صنعتی همگام، از کارآفرینان و صنعتگران نمونه کشور نیز در این نشست حضور داشت و ضمن بیان تجربیاتی ارزشمند از مسیر کارآفرینی خود، درباره نقش دانشگاه در تربیت نیروهای متخصص در صنعت صحبت کرد.
 وی گفت: "فارغ‌التحصیلان ما نمی‌توانند خودشان را معرفی کنند.دانشجویان باید بر مهارت های ارتباطی و تجربی خود بیشتر تلاش کنند و دانشگاه نیز باید دانش‌آموختگان خود را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، که اشتغال است، ردیابی و نظارت کند."
وی ادامه داد: "نسبت جبارزارع به اشتغال مثل ماهی به آب است. اشتغال بالاترین الویت صنعت است. در چنین شرایطی ما مردم را تنها نمی‌گذاریم. ایستاده و شرایط را تغییر می‌دهیم. برای دانشجویانی که می مانند تا به وطن خدمت کنند، بهترین شرایط استخدام را فراهم می‌کنیم. در گروه صنعتی همگام، درب کارخانه به روی همه دانشجویان باز است و فرصت‌های کارآموزی و اشتغال مرتبط با فعالیت‌های تخصصی در شرکت فراهم است."
گفتنی است در این نشست نمایندگانی از شورای صنفی دانشجویان، انجمن های و تشکل های دانشجویی به بیان نقطه نظرات سازنده خود پیرامون مشکلات ارتباط دانشگاه و صنعت، ضعف قوانین حمایتی و اعتماد بیشتر به دانشجویان، پرداختند.

گزارش تصویری

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.