کدخبر:1102/20230507

17 ارديبهشت 1402

برگزاری همایش دانش آموزی علوم ریاضی در دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری خانه ریاضیات اصفهان، اقدام به برگزاری همایش یک روزه علوم ریاضی برای دانش آموزان پایه نهم متوسطه اصفهان کرد.

دکتر سید محمود منجگانی، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این خبر گفت: هدف از برگزاری این همایش که با مشارکت صمیمانه دانشجویان، اساتید دانشکده و خانه ریاضیات اصفهان برگزار شد، نمایش کاربردهای مهم ریاضیات در سایر علوم  است.

وی خاطر نشان کرد : برنامه های این همایش در راستای علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی-فیزیک در دبیرستان و سپس در صورت امکان و علاقه بر حسب استعدادهای درونی ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پایه و مهندسی بود.

دکتر منجگانی خاطرنشان کرد: این همایش که در سال‌های گذشته نیز برگزار شده است، فرصتی برای جلب توجه دانش‌آموزان به علوم پایه و به خصوص اهمیت و کاربرد آن در سایر علوم بود که با حضور دانش‌آموزان علاقمند از 15 دبیرستان شهر اصفهان برگزار شد.

 

استاد دانشکده ریاضی با بیان اینکه: متاسفانه در سال‌های اخیر افت محسوسی در جذب دانش‌آموزان مستعد در رشته‌های علوم پایه را شاهد هستیم خاطر نشان کرد: اغلب دانش‌آموزان از جذابیت‌ها و کاربردهای این رشته‌ها بی اطلاع هستند. با برگزاری همایش‌های مشابه در علوم پایه، دیدگاه دقیق و جامعی به دانش آموزان، دبیران و مشاوران تحصیلی ارائه می‌شود که می‌تواند در جذب دانش‌آموزان مستعد موثر باشد.

گفتنی است دانش آموزان مقطع نهم در این همایش، علاوه بر شرکت در نشستی صمیمانه با اساتید رشته‌های آمار و ریاضی، با حضور در غرفه‌های آموزشی، از نزدیک با جذابیت‌ها و بازار کار رشته‌های مرتبط با گرایش ریاضی-فیزیک دوره دوم آموزش متوسطه، آشنا شدند.

گزارش خبری

گزارش تصویری

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.