کدخبر:1413/20230503

13 ارديبهشت 1402

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان :
تقویت ارتباط با دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان، برای حل مسایل ترافیکی کلان شهرها
نخستین رویداد فناورانه حمل‌ونقل دانش‌بنیان و سی‌ودومین نشست معاونان حمل‌ونقل کلان‌شهرهای کشور،صبح امروز چهارشنبه 13 اردیبهششت ماه، به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.


دکتر صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع معاونین کلان شهرهای بزرگ ایران،با ابراز خرسندی از میزبانی اولین رویداد دانش بنیان حمل و نقل شهری کلان شهرهای ایران در این دانشگاه بیان داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان ده دانشگاه برتر کشور، و یکی از 5 دانشگاه کشور که به طور تخصصی دانشکده حمل و نقل دارد، توانسته است تعامل خوبی از گذشته در حوزه های پژوهشی حمل و نقل با شهرداری استان اصفهان داشته است.
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران، با بیان اینکه ترافیک به عنوان یکی از مهمترین مسائل شهری، همچنان با رشد جمعیت، کلان شهرها را از نظر اقتصادی، زیست محیطی و حتی فرهنگی به چالش  می کشد، افزود: با افزایش وسایل حمل و نقل و توسعه فناوری در شهرها، مسئله حمل و نقل و ترافیک پیچیده‌تر خواهد شد و تعامل با مراکز علمی و فناوری برای حل مشکلات مردم را ضروری می سازد.
دکتر صفوی تأکید کرد که مسئله حمل و نقل و ترافیک تک بعدی نیست وساختاری پیچیده ای دارد که برای مدیریت آن نیاز به همکاری بین دستگاه های اجرایی، فرهنگی و مردمی داریم.
وی با تأکید بر اثربخشی بهتر در مدیریت ترافیک،  تاکید داشت: بستر همکاری بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها باید فراهم شود تا بتوانیم از روش های علمی و دانش بنیان مدیریت ترافیک در شهرها را بهبود بخشیم.
گفتنی است : در اولین رویداد حمل و نقل دانش بنیان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، نمایشگاهی از دستاوردهای دانش بنیان در حوزه حمل و نقل شهری با حضور شرکت های دانش بنیان کشور در حال برگزاری است.

گزارش تصویری رویداد

گزارش تصویری نمایشگاه

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.