کدخبر:1033/14011209

9 اسفند 1401

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین ازدواج دانشجویی
زوج های دانشجو از تسهیلات خوابگاه متاهلین دانشگاه بدون نوبت بهره مند می شوند
شب گذشته، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، 100 زوج دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در مراسم ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت، گرد هم آمدند. 

حجت الاسلام مرتضي خوشنويس زاده رئيس دفتراستاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاه هاي استان اصفهان در آئین ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به تصویب و ابلاغ سند ملی ازدواج دانشگاهیان و تشکیل کارگروه های استانی از تجمیع ظرفیت های موجود کشور برای تسهیل در ازدواج دانشگاهیان خبر داد. 
خوشنویس زاده با بیان  اینکه آمارهای رسمی وزارت کشور نشان میدهد ، ازدواج های دانشجویی از پایدار ترین ازدواج های کشور طی 15 سال اخیر بوده است، خاطر نشان کرد: یک ازدواج مطلوب، آگاهانه، آسان، به هنگام و پایدار است و این بارزترین خصوصیت ازدواج در سن دانشجویی است. 
وی راهکار برون رفت از مخاطرات جمعیتی کشور را حضور مؤثر نهادهای مسئول در تحقق سند ملی ازدواج دانشگاهیان دانست و افزود: حضور 5 وزیر و رئیس دستگاه اجرایی در کارگروه ملی ازدواج دانشگاهیان از جمله وزرای  علوم، بهداشت، ورزش و جوانان، مسکن و کشور، رؤسای بانک مرکزی، اوقاف، دانشگاه آزاد و ... امکانات پراکنده در سطح کشور را در راستای تحقق امر ازدواج جوانان به ویژه دانشجویان بسیج می کند. 
دکتر میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در آغاز آیین ازدواج دانشجویی، ضمن خوش آمد به عروس و داماد های دانشجو، با اشاره به تسهیلات خوابگاه¬های متأهلین دانشگاه گفت: تمامی زوج های دانشجو که در این مراسم شرکت کردند، می توانند بدون نوبت از واحد مسکونی در خوابگاه های متأهلین دانشگاه بهره مند شوند. 
حجت الاسلام عمادی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این آیین بیان داشت: 100 زوج دانشجو که در فاصله دو سال گذشته ازدواج خود را ثبت کردند، برای شرکت در این جشن دعوت شدند. 
وی برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های ارتباطی زوجین و والدین زوج های جوان در حاشیه برگزاری این رویداد را از جمله برنامه های جانبی جشن ازدواج دانشجویی 1401 دانست . 
گفتنی است در بخشی از این مراسم، خطبه عقد زوج دانشجوی دانشگاه، توسط حجت الاسلام عمادی جاری شد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.