کدخبر:1721/14011124

24 بهمن 1401

گزارشی از برنامه های وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اولین روز از سفر به اصفهان
وزیر علوم : دانشگاه صنعتی پرچمدار نوآوری و فناوری در کشور بوده است
دکتر زلفی گل در آیین تکریم و معارفه رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان زایده فکر اساتید و مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است گفت: امروز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حقیقتاً به عنوان الگو برای کل کشور مطرح است و جا دارد قدرأان همه روسای دانشگاه صنعتی اصفهان و به ویژه روسای ادوار مختلف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باشیم.  

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان،  وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز دوشنبه 24 بهمن ماه، با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان ، ابتدا بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی اصفهان حضور یافت و سپس از پروژه در حال اتمام ساختمان جدید مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد. وی در ادامه در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حضور یافت. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این آیین که صبح امروز دوشنبه 24 آبان ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: اگر امروز به خود می بالیم که در عرصه علمی و منطقه رتبه برتر داریم ، باید قدردان گذشتگان باشیم.

وی تصریح داشت: فضا و شرایط امروزی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  به راحتی بدست نیامده است .مدیران و دانشمندان مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک، عمر خود را برای شکوفایی این فضا گذاشتند. 

دکتر زلفی گل ادامه داد : ما در سیستم علمی و فناوری باید متفاوت از سیستم سیاسی عمل کنیم. در عرصه علمی یک دانشمند پای خود را روی شانه دانشمندان قبلی می گذرد که وسعت علمی بیشتری پیدا کند. در عرصه مدیریت علمی نیز یک رئیس دانشگاه یا پژوهشگاه، باید پا روی شانه روسای قبلی بگذارد تا قدش بلند تر وسعت دیدش بیشتر شود. از این بابت ما قدران همه روسای قبلی هستیم.


جلسه هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان به ریاست وزیر علوم برگزار شد

دومین نشست از دوره هفتم هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دكتر شهاب كسكه معاون مركز هيأت‌های امناء و هيأت‌های مميزه و نماينده مركز در كميسيون دائمی دکتر مهدی بیات مشاور وزیر علوم در امور هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه، اعضای دائمی کمیسیون هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان ظهر روز 24 بهمن ماه برگزار شد. 
در این نشست دستورجلسات آموزشی، پژوهشی، مالی،اداری مورد درخواست دانشگاه صنعتی اصفهان به بحث و بررسی گذاشته شد. 

با حضور وزیر علوم : استدیو ضبط صدا و تصویر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری به همرا مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در حاشیه نشست کمیسیون هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، استدیو ضبط صدا و تصویر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان را به طور رسمی افتتاح کردند. 
این استدیو به همت روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان و با تأمین تجهیزات حرفه ای ضبط صدا، نور و تصویر، فضایی مناسب برای تولیدات رسانه ای دانشگاه فراهم آورده است. 
هدف از ایجاد این استدیو، بهره مندی دانشجویان مستعد و خلاق از امکانات مناسب ساخت تیزر، پادکست و برنامه های چندرسانه ای است. روابط عمومی دانشگاه نیز تولیدات دانشگاهی خود را در این محیط آماده می کند. 
تاکنون ویژه برنامه های مسیر، صفرکست و کتابی شو، با همکاری باشگاه دانشجویان روابط عمومی در این استدیو ساخته شده است. 
گفتنی است در آینده نزدیک، با تجهیز فضای بزرگتر برای استدیو تصویری، از این فضا به عنوان استدیو تخصصی ضبط صدا بهره برداری می شود.  

 

وزیر علوم : ظرفیت های عظیمی در استان اصفهان برای توسعه اکوسیستم نوآوری وجود دارد

محمدعلی زلفی گل در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی در رابطه با سفر به اصفهان اظهار داشت: در این سفر دو روزه علاوه بر شرکت در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، نمایشگاه راهیان پیشرفت این شهرک را نیز افتتاح کردیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه جهت مراجعه دانشجویان و دانش آموزان و آشنایی با محصولات و تولیدات دانش بنیان و دستاوردهای شهرک علمی تحقیقاتی راه اندازی شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور در نشست کمیسیون هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: مصوبات لازم برای دانشگاه در این جلسه به تصویب رسید و پس از آن از چند پروژه دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید داشتیم.
وی افزود: امیدواریم با حمایت هایی که از بخش آموزش عالی و فناوری و نوآوری موجود در دانشگاه¬ها، پارک های علم و فناوری، شهرک های علمی تحقیقاتی و پردیس های فناوری صورت می گیرد، شاهد رونق تولید برمبنای دانشی باشیم و اشتغال دانش بنیان تحقق پیدا کرده و خواسته مقام معظم رهبری در زمینه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین محقق شود.
زلفی گل در پاسخ به سوال خبرنگار در ارتباط با آینده اکوسیستم دانشگاه و شهرک علمی تحقیقاتی در زمینه نوآوری گفت: ظرفیت های عظیمی در استان اصفهان وجود دارد که درصورت برنامه ریزی صحیح و شکوفا شدن این ظرفیت و استعدادها، شاهد اتفاقاتی مبارک برای کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: زمینه برای تبدیل علوم به فنون و زیست بوم موردنیاز در این منطقه وجود داشته و تجربیات خوبی در دانشگاه صنعتی و شهرک علمی تحقیقاتی در رابطه به تبدیل علم به فن وجود دارد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توسعه زیست بوم تبدیل علم به فناوری بیان کرد: انتظارمان این است که ضمن توسعه این فضا، الگوسازی شایسته ای برای سایر بخش های کشور انجام شود چون شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در زمینه فناوری و نوآوری در کشور پرچمدار است.
وی افزود: توجه به حمایت از فعالیت های دانش بنیانی و تبدیل ایده به پدیده و محصول، لازم و ضروری است اما در این زمینه به دلیل محدودیت های موجود، اعتبارات لازم برای حمایت از همه درخواست و ایده ها وجود ندارد و ممکن است نتوانیم بستر مناسب را برای تبدیل تمامی ایده‌ها محقق کرده و نیازها را برآورده کنیم.

گزارش تصویری

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.