کدخبر:1033/14011014

14 دی 1401

در مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت:
اصفهان می تواند در انقلاب نسل چهارم صنعت پیشرو باشد
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اصفهان به جهت داشتن صنایع هایتک میتواند در انقلاب و عملیاتی کردن نسل چهارم صنعت کشور پیشرو باشد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر مجید نبی در همایش مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت اظهار داشت: صنعت چهارم مجموعه ای از تکنولوژی ها و تخصص های مختلف در زمینه های برق، مکانیک، فیزیک، تولید سنسور، مخابرات، پردازش اطلاعات و یادگیری ماشین است و به همین جهت پتانسیل خوبی در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد که اساتید و دانشجویان به سمت انقلاب نسل چهارم صنعتی پیش بروند. 


وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان مبانی علمی نسل چهارم صنعت را دارد، گفت: صنایع باید نیاز به نسل چهارم را احساس کنند تا شاهد جهت گیری و حرکت پرشتاب دانشگاه ها باشیم. 


سخنران علمی این رویداد اعلام کرد: در اصفهان صنایع بزرگ با تکنولوژی خوبی که وجود دارد نسل سوم صنعت را پیاده سازی کردند و برای اینکه به سمت نسل چهارم حرکت کنند باید مجهز به اتوماسیون و شبکه سازی در نسل سوم شوند. 


وی تحقق اتوماسیون و شبکه سازی را نیازمند اینترنت پرسرعت و پلتفرم های مناسب دانست و تأکید کرد: این بستر باید توسط شرکت های بزرگ آی تی فراهم شود. انقلاب صنعتی چهارم آغاز شده است و باید آمادگی کافی در این حوزه صورت بگیرد که بتوانیم در 6 سال آینده شاهد دستاوردهای آن باشیم.  
دکتر نبی توجه کارخانجات و صنایع برای رفتن به سمت نسل چهارم صنعت را یک امر ضروری خواند و افزود: آزمایشگاهی به نام نسل چهارم صنعت با همکاری شرکت فولاد مبارکه در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر راه اندازی شده است. 


دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد: برای اینکه نسل چهارم صنعت را در تولیدات کشور شاهد باشیم و در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید هم پای دنیا در این حوزه گام برداریم. 


گفتنی است همایش مدرسه زمستانی "نسل چهارم صنعت" طی دو روز بشکل حضوری و آنلاین با حضور دانشجویان 5 دانشگاه برتر صنعتی کشور و نمایندگانی از صنایع مختلف از 13 آغاز به کار کرد و فردا  14 دی ماه نیز ادامه دارد.

گزارش ویدیویی

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.