کدخبر:1821/14011013

13 دی 1401

از دستاوردهای مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت:
ترسیم نقشه راه توسعه نسل چهارم صنعت در صنایع و کارخانجات
معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ترسیم نقشه راه توسعه نسل چهارم صنعت در صنایع از دستاوردهای برگزاری این رویداد علمی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر ایمان ایزدی در گردهمایی مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت اظهار داشت: نسل چهارم صنعت بیش از اینکه یک مفهوم علمی باشد یک مفهوم تجربی است. یکی از اشکالاتی که امروزه با آن مواجهیم نداشتن ذهنیت درست صنایع از این نسل است و مهمترین هدف این کارگاه رسیدن به این دستاورد و نتیجه است.

دکتر ایزدی با بیان اینکه آگاهی مسئولان نسبت به نسل چهارم صنعت یک پیش نیاز برای فراهم کردن زیرساخت هاست؛ افزود: دولت باید دست صنایع را برای سرعت بخشیدن به نسل چهارم صنعت باز بگذارد تا این امر محقق شود.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر گفت: امروزه صنایع محدودی چون فولاد مبارکه ، ضرورت رسیدن به نسل چهارم صنعت را درک کرده اند و تا زمانی که دیگرصنایع هم به این مرحله شناخت نرسند، به این سمت تمایل پیدا نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت های لازم برای عملیاتی کردن نسل چهارم صنعت در کشور وجود ندارد خاطر نشان کرد: مجهز بودن به اینترنت پرسرعت ضروری ترین نیاز است که در این زمینه نیازمند حمایت جدی دولت هستیم.

دکتر ایزدی ایجاد فضای فکری نسل چهارم صنعت در صنایع، فضای دانشگاهی، مسئولان و جامعه را اولویت مهم این رویداد دانست و افزود: در حوزه تکنولوژی در یک گلوگاه قرار داریم که برای گذر از آن نیاز به برنامه ریزی و همت صنعتگران و دولت است در غیر اینصورت مجبور هستیم دنباله رو بقیه باشیم.

وی با اشاره به اینکه به پیشرفت های صنعت کشور نباید نگاه صفر یا یک داشته باشیم، ادامه داد: در برخی از شاخص های صنعت کشور همچون هوش مصنوعی، شاخص نرم افزاری، زیرساختی و امنیت از پیشرو هستیم واز دانش فنی بالایی برخورداریم اما باید از آن بهره ببریم.

گفتنی است همایش مدرسه زمستانی "نسل چهارم صنعت" طی دو روز بشکل حضوری و آنلاین با حضور دانشجویان 5 دانشگاه برتر صنعتی کشور از امروز برگزار شد. در این رویداد محققان و دانشجویان کشور پیرامون مباحثی از جمله معرفی نسل چهارم صنعت، چالش ها و فرصت های پارادایم صنعتی نوین، اینترنت اشیا و اینترنت اشیا صنعتی و اینترنت خدمات، کارخانه هوشمند، محصول هوشمند، نکات قابل یادگیری از کاربردهای نسل چهارم صنعت، کاربرد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در تولید صنعتی، اهمیت و چالش های پیاده سازی امنیت سایبری در نسل چهارم صنعت، چالش های رهبری و حکمرانی دیجیتال شرکت های بزرگ و ارائه مدلی کاربردی، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.