کدخبر:1641/14011007

7 دی 1401

برای اولین بار در ایران مفاهیم انقلاب صنعتی چهار ارایه می شود
برگزاری مدرسه زمستانی نسل چهار صنعت (Industry 4.0) در دانشگاه صنعتی اصفهان
مدرسه زمستانی نسل چهارم صنعت (Industry 4.0) ، 13 و 14 دی ماه به همت دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور نمایندگانی از صنایع بزرگ و دانشجویان و اساتید دانشگاه های کشور برگزار می شود.  

دکتر پیمان مصدق رئیس دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر بیان داشت: این دوره تخصصی، زمینه آشنایی دانشجویان کشور با فناوری های مرتبط با نسل چهارم صنعت  را فراهم می کند و به متخصصین صنعت کمک می¬کند تحول دیجیتال در کارخانه های خود را دنبال کنند.  
دبیر علمی این رویداد با بیان اینکه پیاده سازی انقلاب صنعتی چهارم در صنایع به کاهش هزینه ها و بهره وری بیشتر در تولید کمک می¬ کند و اجازه می دهد مشتریان محصولات با کیفیت را انتخاب کنند، خاطر نشان کرد: سه پایه اصلی برای انقلاب صنعتی چهارم، دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت، هوش مصنوعی و اتوماسیون است.  
دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزاری این رویداد را برای صنایع و دولتمردان فرصتی ارزشمند دانست تا با مبانی و بنیادهای فکری انقلاب صنعتی چهار به طور دقیق آشنا شوند و توان برنامه ریزی و بسترسازی برای آینده صنعت را درآینده بدست آوردند.  
وی با بیان اینکه در این دوره به طور خاص، بر روی پژوهش های محققین و صنایع در زمینه فرصت ها و چالش های این حوزه تمرکز خواهد شد, افزود: یکی از مهم ترین چالش ها برای گذار به نسل چهارم، آموزش است و بدون حضور جامعه‌ی جوان دانشگاهی این گذار پایدار نخواهد بود.  
رئیس دفتر همکاری های علمی و بین اللملی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به موضوعات مورد اهمیت در این مدرسه علمی گفت: شرکت کنندگان در این دوره با مقدمات نسل چهارم صنعت، اجزای تشکیل دهنده آن، کاربردها و مزایای آن در قیاس با روش های تولید مرسوم آشنا خواهند شد و دیدگاهی کلی نسبت به چگونگی استفاده از فرایندهای هوشمند، کلان داده ها و هوش مصنوعی در فرایندهای تولید در آینده و پیاده سازی روش های کسب و کار نوین به دست خواهند آورد.  
شایان ذکر است: صنعت نسل چهارم، بر اساس زیرساخت های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، روند تولید محصول را از سفارش تا تولید و سپس خدمات پس از فروش و مشکلات قطعات و ماشین آلات را در یک مجموعه بهم پیوسته، سازمان می دهد.  
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به وبگاه این رویداد به نشانی زیر مراجعه نمایند: https://english.iut.ac.ir/industry-4.0

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.