کدخبر:1039/14011004

4 دی 1401

بازدید اعضای طرح معماران پیشرفت دانشگاه صنعتی اصفهان از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان
گروهی از مدیران و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب طرح معماران پیشرفت ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، در نشستی صمیمانه، با مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت گفت‌وگو کردند.

در این نشست، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در سخنانی اظهار کرد: در فولاد مبارکه حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های مختلف با تکیه بر دانش فناوری های جدید متمرکز بر نیروی انسانی متخصص و با ارزش افزوده بالا ، تا سه سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
طیب نیا با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی برای ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در استان آغاز شده است ، خاطرنشان کرد : در صورت تحقق برنامه ها، زیست‌بوم فناوری و نوآوری اصفهان با حمایت فولاد مبارکه به قطب بلامنازع دانش‌بنیان کشور تبدیل خواهد شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از آغاز به کار مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اصفهان به طور رسمی از ماه آینده خبر داد و تأکید کرد: با هدف توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها مرکز نوآوری با حمایت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه تشکیل و برنامه‌های متعددی برای ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری در استان آغاز شده است. 
وی تأکید کرد: برای استقرار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و چند مرکز دیگر نیز برنامه‌هایی وجود دارد تا اقدامات جدیدی در زمینه‌های مختلف نظیر کسب‌وکارهای جدید، زنجیره تأمین فولاد، فناوری‌های مرتبط با این زنجیره و تولید محصولات جدید صورت پذیرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه یکی از اقدامات این مرکز را حمایت این صنعت از بیش از 500 عنوان پایان نامه عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود از بین این پایان نامه ها ۱۵۰ پایان‌نامه در قالب هسته های فناو شکل بگیرد وزمینه رشد  و تجاری سازی ۵۰ استارت‌آپ فراهم شود و این موضوع یاری بیشتر اساتید دانشگاه برای ارتباط با صنعت را می‌طلبد.
وی توضیح داد: این بستر برای دانشگاه‌ها در حال آماده‌سازی است تا با حضور اساتید و دانشجویان در فولاد مبارکه، زمینه ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه فراهم شود و بتوانیم همکاری‌های بیشتری را برای بالندگی دانشگاه‌ها، صنعت و در نهایت ایران اسلامی رقم بزنیم.
طیب نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان یکی از بزرگ‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود افزود: امروز می‌توانیم ادعا کنیم در بسیاری از صنایع در قله خودکفایی قرار داریم و این امر یکی از دستاوردها و ثمرات وجود صنعت فولاد و صنایع مادری مثل فولاد مبارکه است.
مدیر عامل فولاد مبارکه بر ضرورت افزایش آگاهی سطح جامعه از طریق دانشگاه ها تأکید داشت و ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند از طریق نقاط ضعف به ما حمله کند و یکی از نقاط ضعف همین میزان آگاهی پایین برخی از اقشار جامعه است که باعث می‌شود حتی نقاط قوت ما نیز تهدید شود. به همین دلیل باید تلاش کنیم در همه زمینه‌ها به‌خصوص در بخش صنعت، اطلاعات درست به همه اقشار به‌ویژه جوانان داده شود.
وی  بیان کرد: جمعاً ۲ میلیارد یورو پروژه‌های انرژی در حال انجام است که نیروگاه راندمان بالا با ظرفیت ۹۱۴ مگاوات، نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی و احداث نیروگاه بادی بخشی از این پروژه‌هاست. نکته حائز اهمیت در بهره‌برداری از این نیروگاه آن است که با بهره‌برداری از این پروژه، شاهد بهبود فرایندهای زیست‌محیطی، کاهش مصارف آب و سوخت به دلیل راندمان بالای این نیروگاه خواهیم بود.
 
دکتر علیرضا فدایی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز ضمن تقدیر از مسئولین برگزار کننده این بازدید تصریح داشت : خوشبختانه دانشگاه صنعتی ارتباط خوبی با فولاد مبارکه و صنایع دیگر برقرار کرده و این بازدیدها می‌تواند تأثیرات خوبی بر ادامه راه اساتید و دانشجویان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این بازدیدها کمک می‌کند اطلاعات موثق ازنیاز ها و خدمات صنعت به دست جامعه دانشگاهی برسد بیان کرد:در این بازدید متوجه شدیم فولاد مبارکه در زمینه تصفیه پساب، بهینه‌سازی مصرف گاز و... اقدامات خوبی انجام داده است.
این عضو هیئت‌علمی فعال در ارتباط با صنعت خاطرنشان کرد: اگر تاثیر گذاری صنعت و دانشگاه با همدلی و دلسوزی همراه باشد ، هم پیشرفت کشور به‌درستی انجام می شود وهم دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر مهاجرت نخبگان نخواهیم بود.
گفتنی است این بازدید در راستای برنامه های "طرح معماران پیشرفت " برای اساتید عضو این طرح و جمعی از مدیران دانشگاه  انجام شده است. طرح معماران پیشرفت از مرداد ماه توسط مرکز احیا اندیشه و سیره علوی  در دانشگاه صنعتی اصفهان  با هدف توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی  آغاز شده است.

گزارش تصویری 

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.