کدخبر:1435/14010928

28 آذر 1401

با برگزاری اختتامیه جشنواره استانی کمند صورت گرفت
آغاز مسیر کارآفرینی برای دانشجویان برگزیده رویداد کمند
بدنبال برگزاری اختتامیه جشنواره استانی کمند از 9 بانوی دانشجو برگزیده رویداد کار، مهارت و نوآوری در سه شاخه فنی و مهندسی و علوم پایه، حوزه انسانی و فرهنگ و هنر از 10 دانشگاه استان اصفهان تقدیر شد. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری جشنواره کمند ویژه دختران کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین اختتامیه رویداد کمند هدف از برگزاری رویداد را آشنایی دانشجویان با ادبیات کارآفرینی و رشد آنها در مسیر کارآفرینی و معرفی به شهرک و شرکت های دانش بنیان اعلام کرد.

دکتر الهام محمودزاده بیان داشت: نخستین دوره رویداد کمند در سه فاز تعریف شد که در فاز نخست آن فراخوان طرح در سطح دانشگاه های دولتی استان داده شد و بالغ بر 58 نفر از دانشجویان دختر شرکت کردند.از این تعداد 9 طرح برگزیده و شایسته تقدیر شدند.

وی با اعلام اینکه در فاز دوم رویداد کمند 25 ساعت کلاس آموزشی کارآفرینی برای ارائه کنندگان طرح ها برگزار شد افزود: با برگزاری این دوره ها، شرکت کنندگان ایرادات و اصلاحات لازم در خصوص طرح خود را تحت نظر اساتید انجام دادند و در نهایت طرح­ های ارائه شده پس از رعایت استانداردهای لازم از سوی داوران انتخاب و برگزیده شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در فاز سوم طرح های برگزیده به شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان و اسپانسرها معرفی می­شوند و همچنین طرح هایی که به مرحله نهایی نرسیدند، با رفع اشکالات به شرکت های مربوطه معرفی خواهند شد

گفتنی است در اولین دوره رویداد کمند، در هر یک از محورهای فنی و مهندسی و علوم پایه، علوم انسانی و فرهنگ و هنر سه نفر برگزیده شدند و جوایز نقدی در آیین اختتامیه به آنها اهدا شد.

 در بخش هنر به ترتیب از خانم‌ها " فاطمه تبریزی‌زاده با ارائه طرح تولید آثار نقاشی ایرانی و آموزش آن" از دانشگاه پیام نور اصفهان، "بهار کمالی دهکردی با طرح برگزاری تورهای طبیعتگردی و آموزش عکاسی" از دانشگاه هنر اصفهان و " فاطمه منتظری با ارائه طرح استفاده از نقوش سنتی و اسلامی در پوشاک" از دانشگاه سمیه نجف آباد به عنوان مقام اول تا سوم تقدیر بعمل آمد.

 همچنین در بخش فنی مهندسی و علوم پایه تمام برگزیدگان از دانشگاه صنعتی اصفهان  انتخاب شدند. خانم‌ها "سمن هاشم پور با طرح ساخت چاپگر سه بعدی خوراکی" و " اعظم رجبی با طرح ساخت دستگاه آبسردکن جهت حذف زباله‌های بازیافتی" به عنوان مقام اول و دوم معرفی و تقدیر شدند.

همچنین از خانم ها " زهرا زارع‌زاده وحدیث سپه‌وند بخاطر ارائه طرح برداشت و فراوری درختان زیتون و توت و رزماری" در مقام سوم تقدیر شد.

 در بخش علوم انسانی نیز از خانم ها " فاطمه جعفری با طرح اپلیکیشن استعدادیابی" از دانشگاه فرهنگیان اصفهان ، "کیمیا باقری با طرح سبک زندگی سالم" از دانشگاه صنعتی و " الهام علیجانی با ارائه طرح مهدکودک سیار و آنلاین" از دانشگاه اصفهان بعنوان سه مقام برتر تجلیل شد.

شایان ذکر است حضور سه بانوی کارآفرین اصفهانی خانم ها مهندس فروزان آقابزرگی، مهندس رضوان گودرزی و مهندس شیوا بحرینیان با روایت های جذاب و داستان زندگی پر تلاششان، مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.  

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.