کدخبر:2020/14010902

2 آذر 1401

بازدید تخصصی دانشجویان حمل و نقل دانشگاه صنعتی اصفهان از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان
گروهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی حمل و نقل دانشگاه صنعتی اصفهان، از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بازدید کردند.  

در جریان این بازدید که با سرپرستی و هماهنگی دکتر تمنایی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی حمل ونقل دانشگاه انجام شد، دانشجویان با دکتر طیب نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، از نزدیک دیدار و گفت و گو داشتند.
دکتر تمنایی درباره این نشست که به مدت 3 ساعت به طول انجامید تصریح کرد:بحث های تخصصی و چالشی خوبی میان دانشجویان و مدیران عالی این صنعت استراتژیک کشور رد و بدل شد.
وی افزود: از جمله مسائل مطرح شده در این نشست می توان به طرح چالش هایی پیرامون خسارت های زیست محیطی، تامین انرژی از محل یارانه انرژی کشور، مسئله مهم و حیاتی تأمین آب مورد نیاز صنعت از زاینده رود و استفاده از نخبگان دانشگاهی در واحد های مختلف مجتمع فولاد اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: نخبگان دانشگاهی در این نشست بر لزوم توسعه‌ی زنجیره‌های پایین‌دستی فولاد و طراحی مکانیزم تشویقی جهت تأمین مواد اولیه از کشورهای همسایه شرقی،تأکید داشتند. 

دانشیار دانشکده مهندسی حمل و نقل با اشاره به اینکه در این بازدید علمی، دانشجویان موفق شدند از نزدیک با بخش های حمل و نقلی صنعت فولاد آشنا شوند خاطر نشان کرد: حضور دراتاق کنترل ایستگاه ریلی مجتمع فولاد، واحد یک تخلیه بار مکانیزه قطارهای باری (واگن برگردان) فرصت ارزشمندی برای دانشجویان این رشته بود.
دکتر تمنایی افزود: دانشجویان همچنین ضمن بازدید از واحدهای مختلف تولید فولاد با نحوه پردازش، فراوری، بازیافت از قراضه، ایمنی در محیط کار و نیز حمل و نقل مواد مذاب بین واحد ها و همچنین دپو کردن آنها در خارج از محیط، با این زنجیره مهم آشنا شدند.
گفتنی است در حاشیه این بازدید، دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در یادواره 25 شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم صنعت فولاد کشور به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.