کدخبر:1150/14010829

29 آبان 1401

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه ای اصفهان
در نشست مشترک اعضای پژوهشکده آب و آبفا و شرکت آب منطقه ای اصفهان بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی متناسب با نیاز و شرایط اقلیمی استان اصفهان و توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز شنبه 28 آبان ماه، با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه ای اصفهان، طرفین بر توسعه و تقویت روابط این دو مرکز که بیش از 3 دهه سابقه دارد، تأکید داشتند.

این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و سیاست های کلان توسعه پایدار کشور و حفاظت و بهره برداری پایدار از اکوسیستم های آبی، منابع و جاذبه های آبی، همکاری هم افزا و چند وجهی بین مراکز دانشگاهی و مجموعه های مدیریت و بهره برداری از منابع آب، برای مدت 3 سال منعقد شد.

با امضای این تفاهم نامه، مقامات دانشگاه و شرکت آب منطقه ای استان اصفهان، عزم جدی خود را برای حل مشکلات و معضلات علمی، بهبود شرایط مدیریت منابع و مصارف آب به عنوان بستر توسعه پایدار در سراسر استان اصفهان به ویژه شهرستان ها، نشان خواهند داد.

از دیگر اهداف این توافق همکاری مشترک، ارتقا سطح روابط علمی و بهره گیری از امکانات و توانمندی های آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری، آزمایشگاهی و رفاهی طرفین در جهت بهبود مدیریت و توسعه پایدار منابع آب استان ذکر شده است.

دکتر جهانگیر عابدی کوپایی، رئیس پژوهشکده آب و آبفای دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با بیان اینکه سازمان آب منطقه ای استان اصفهان همواره از حامیان علمی کنگره های مهم علمی آب و عمران دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است بیان داشت: همکاری پژوهشکده آب و آبفا در پروژه های پژوهشی با این سازمان سابقه خوبی دارد.

عضو هئیت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه صنعتی اصفهان، تقویت برنامه های کنسرسیوم محیط زیست و آب در استان اصفهان را یک ضرورت جدی در استان خواند و گفت: پشتیبانی و حمایت های مادی و معنوی سازمان ها از پژوهش های کاربردی دانشگاهیان، یک رسالت اجتماعی مهم در شرایط حاضر است.

مهندس حسن ساسانی، سرپرست شرکت آب منطقه ای اصفهان، ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه، کاربست آن را نیازمند عزمی جدی برای بهره مندی از تمام ظرفیت های علم و فناوری در حوزه آب دانست و خاطر نشان کرد: انتظار می رود از ظرفیت تفاهم نامه های فی مابین وزارت نیرو و وزارت علوم با سایر دانشگاه ها و موسسات بین المللی جهت مبادله متخصصین و کارشناسان و بکارگیری تجربیات دیگر کشورها در حوزه آب استفاده شایسته شود.

گفتنی است، علاوه بر اهداف بلند مدت از جمله همکاری متقابل جهت پیاده سازی شهرک فناوری های دانش بنیان آب محور، و تشکیل اندیشکده آب در راستای دسترسی سریع و علمی به داده ها، با انعقاد این تفاهم نامه ، شاهد توسعه همکاری های مالی و پشتیبانی متقابل جهت برگزاری رویدادهای علمی ، تورهای آموزشی – دانشجویی هدفمند از جاذبه های آبی استان با هدف آشنا شدن جوامع دانشگاهی با ظرفیت تخصصی در بخش آب و چالش های آن و حمایت مالی ومعنوی از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکترا کاربردی(پارساها)و طرح های پسا دکترا خواهیم بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.