کدخبر:1205/14010822

22 آبان 1401

برگزاري سمينار علمی صنایع شیمیایی و توسعه پایدار در دانشگاه صنعتی اصفهان
ششمين سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های بین‌رشته‌ای دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع بررسی «شيمي و صنايع شيميايي در فرايند توسعه » با ارايه دكتر مهران غياثي استاد برجسته دانشكده شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان روز 25 آبان ماه در تالار 8 دانشگاه صنعتي اصفهان و همچنين به صورت برخط برگزار می‌شود.

دكتر مهران غياثي استاد بازنشسته دانشكده شيمي، با بيان اينكه توسعه پایدار مسیری است که به بشر این اجازه را می دهد تا در جهت سلامت انسان، محیط زیست، اقتصاد و ضرورت­های اجتماعی نسل های کنونی و نسل­های بعدی تلاش کند بيان داشت: شیوه های توسعه پایدار اشاره به محصول ها، فرآیندها و سیستم هائی دارد که این شیوه را حمایت کنند.

وي تأكيد داشت هدف از برگزاري اين سمينار، نه تنها بيان مسايل علمي اين حوزه، بلكه تلاش در جهت راهنمايي برنامه ریزان و توسعه گران كشور است.

دكتر غياثي افزود: برای مثال، فرآیندهاي شيميايي ممکن است مستلزم توسعه منابع انرژی جدید باشد تا نیازهای اجتماعی را پاسخ دهند. اما برای اینکه توسعه پایدار باشد، تصمیم ها باید از لحاظ اقتصادی هم قابل دفاع باشد و به محیط زیست و سلامت انسان آسیب نرسانند.

استاد دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينكه در این سيمنار علمي، گروه های تخصصی مختلفی معرفی می شوند خاطر نشان كرد: گروه هاي فعال در زمینه شیمی، متخصصین در زمینه های مختلف شیمی از جمله سنتز مواد شیمیائی، مهندسین فرآیند، شیمی سبز و روش های مهندسی و آموزشی مربوطه، بیوتکنولوژی، مواد شیمیائی کشاورزی، مواد شیمیائی پتروشیمی، داروسازی، مدیران تحقیقات صنعتی، نوآوری و استراتژیهای صنعتی، سم شناسی، و ایمنی محیط زیست، از جمله گروه هايي هستند كه در توسعه پايدار مؤثر خواهند بود.

گفتني است اين سمينار علمي روز چهارشنبه، 25 مهرماه ساعت ۱۳.۳۰ در تالار ۸ دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می گردد. همچنین این سخنرانی از طريق سامانه مجازي به نشاني : https://meet.iut.ac.ir/b/wyk-tey-qon-nvk به صورت رايگان برگزار می‌شود.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.