کدخبر:1818/14010810

10 آبان 1401

در سالروز احراز هويت شهيد شكرائيان
بهشت شهداي گمنام دانشگاه صنعتي اصفهان گلباران شد+گزارش تصويري
آيين گراميداشت اولين سالگرد احراز هويت شهيد حسين شكرائيان و بزرگداشت شهداي حوادث اخير در دانشگاه صنعتي اصفهان ظهر امروز پس از نماز در صحن مسجد فاطمه زهرا (س) و با حضورپرشور و استقبال دانشجويان و اساتيد و كاركنان اين دانشگاه برگزار شد.  


بهشت شهدای گمنام دانشگاه صنعتی اصفهان، در کنار مسجد فاطمه الزهرا (س) از 14 سال پیش میزبان سه شهید جاوید الاثر بود كه سال گذشته هويت يكي از آن سه رفيق، به نام دانشجوی شهيد حسين شكرائيان پس از 39 سال چشم انتظاري خانواده اش شناسايي شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان حجت‌الاسلام علی رهبر در رابطه با لزوم گرامیداشت شهدای امنیت و حادثه تروریستی حرم شاهچراغ اظهار داشت: وظیفه هر فرد اهل نمازی است که یاد شهدای حرم شاهچراغ و پاسبانان امنیت را گرامی بدارد.
عضو هیئت علمی مرکز معارف دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر عدم تحقق رویای براندازی نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: تمام شهدای انقلاب اسلامی اکنون صحنه انقلاب و ایران اسلامی را می‌بینند، در این شرایط یا آن‌ها با شلیک گلوله ما را به توفیق شهادت می‌رسانند و یا نیروهای ما استکبار، صهیونیست و وهابیت را از عرصه خارج می‌کنند.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در طی ۲۰۰سال، ایران را تکه‌تکه کردند اما جوانان، میانسالان و دانشجوهای ما در ۸سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک را به دشمن ندادند.
حجت الاسلام رهبر ادامه داد: شیعه خون دل خورد تا حکومت تشکیل شود، لندن‌نشین‌ها و آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که انقلاب اسلامی با ریشه‌های قوی که دارد، هرگز ازبین نمی‌رود.
استاد دانشگاه صنعتی اصفهان با بيان اينكه در ۳سال اخیر حدود ۲۵۰۰ تجمع اعتراضی برگزار شده و این نشان می‌دهد که کشور اسلامی ما با اعتراض مشکلی ندارد. عنوان كرد: ما حساب دانشجویان را از براندازها جدا می‌دانیم و اگر حکمی هم صادر ‌شود مثل تنبیه پدرانه است.
حجت‌الاسلام رهبر تصريح داشت: تا زمانی که شیعیان حسین‌بن علی و مهدویت دارند، نمی‌توان بر آن‌ها چیره شد، شیعه ماندگار است چون حسین و مهدویت دارد.
در آيين گراميداشت ياد و نام شهيد شكرائيان، سيد رضا نريماني ذاكر اهل بيت در رساي مقام شهدا ذكر خواند و در پايان، دانشگاهيان با شاخه هاي گل در دست و ذكر الله اكبر و يا حسين، بر سر مزار شهداي گمنام دانشگاه حضور يافتند و با آرمان هاي شهداي دفاع مقدس تجديد عهد و ميثاق داشتند.
گفتني است هويت "شهید حسین شکرائیان" که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۶ در "دانشگاه صنعتی اصفهان" دفن شده بود، 5 آبان ماه 1400 ، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

گزارش تصويري

گزارش ويديويي

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.