کدخبر:0953/14010802

2 آبان 1401

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برای ایران دور هم جمع شدند
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، عصر روز یکشنبه 1 آبان‌ماه، تریبون آزادی با عنوان " # برای_ ایران" با حضور دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار کردند.

در این برنامه تالاری که با عنوان تریبون آزاد دانشجویی برگزار شد، محملی برای آزاد اندیشی و تبادل دیدگاهها و نظرات دانشجویان برای بیان اعتراضات مدنی و قانونی فراهم شد.

تشکلهای دانشجویی جامعهاسلامی، انجمن اسلامی، جهاد علمی، آرمان و بسیج دانشجویی میزبان دانشجویانی بودند که مطالبه گرانه، آزادانه و بدون هیچ دغدغهای صحبتها، دلگویه ها، و هرآنچه برایشان در اینروزها مسئله بود را مطرح کردند.

برگزار کنندگان برنامه این اطمینان را به دانشجویان دادند که صحبتها و نظرات آنها با آزادی بیان کامل همراه است و جهت اعتماد سازی، از ضبط و تصویربرداری در این جلسه خودداری شد.

دکتر طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان بیان داشت: بسیاری از شبهه‌های جوانان با گفتوگو حل می‌شود و به گفته آیت‌الله مطهری، تردید جوانان یک شک مقدس است که باید درباره آن تحقیق کنند.

وی ادامهداد: از نهاد دانشگاه می‌خواهم که برای حل مسائل و دغدغه‌های دانشجویان، استادان حوزه‌های مختلف را به دانشگاه دعوت کنند تا این شبهات برای جوانان حل شود.

استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه منطق، عقل و روش درست این است که درباره مسائل پیشآمده در وقایع اخیر از جزئیات مطلع شده و بعد برای آن‌ها بهدنبال چاره باشیم تصریح داشت: من حس جوانان را نسبت به اتفاقات درک می‌کنم اما این احساسات نباید باعث شود همه جامعه و مردم را سیاه ببینیم و وضعیت را بدتر کنیم.

 دکتر طغیانی با اشاره به اینکه باید از فرصت ایجاد شده برای رفع ایرادات و اشکالات ساختاری استفاده شود یادآوری کرد: هدف مشترک همه ما این است که کشور پیشرفت و ترقی داشته و ایرادات موجود، برطرف شود و سعی بر حل مشکلات کشور داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بهکارگیری ظرفیت اعتراض مدنی در جامعه بیان کرد: از ابزارهای اعلام یک اعتراض مدنی در جامعه بهدرستی استفاده نمی‌شود. در دو سال تجربه حضور در مجلس، اعتراضات مردمی و صنفی مختلفی روبروی مجلس دیده‌ام اما هیچ زد و خوردی پس از آن صورت نمی‌گیرد.

 وی ادامهداد: باید بستری برای اعتراض بهشکل گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز فراهم شود تا فضای سوءاستفاده دشمن ایجاد نشود چراکه بدخواهان این کشور دوست دارند از هر زخم بر پیکره آن استفادهکنند. رقیب جدید را برنمی‌تابند. اعتراض آرام به حل مسئله می‌انجامد و شرایط را سخت‌تر نمی‌کند.

در این نشست که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، تعدادی از دانشجویان با دیدگاههای مختلف نظرات خود را بیان کردند و دکتر طغیانی به برخی از این سؤالات و نظرات پاسخ دادند.

گفتنی است، برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی و تریبونهای آزاد در راستای رسالت دانشگاه برای ایجاد بستر گفت‌وگو و تبادل افکار میان قشر فرهیخته و نخبگان دانشگاهی ضرورتی است که به همت دانشجویان فعال فرهنگی در تشکلهای اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز، دنبال میشود.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.