کدخبر:1439/14010727

27 مهر 1401

ارتقا جایگاه آزمایشگاههای فناورانه دانشگاه صنعتی اصفهان در شبکه ملی آزمایشگاهی فناوریهای راهبری
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان دو آزمایشگاه فناورانه پژوهشکده نانو تکنولوژی و مواد پیشرفته و مجموعه آزمایشگاه‌های دانشکده مهندسی نساجی به سطح " توانمند" ارتقا یافتند.

بر اساس گزارش عملکرد سالانه شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، این ارزیابی و رتبهبندی در بین اعضای شبکه آزمایشگاهی کشور، صورتپذیرفته است.

دکتر حمیدرضا صفوی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان درباره این خبر بیان داشت: ارتقای جایگاه عضویت آزمایشگاه نانوفناوری و مواد پیشرفته پژوهشکده نانو تکنولوژی و مواد پیشرفته و همچنین مجموعه آزمایشگاههای دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه به سطح " توانمند" که حاصل تلاش محققان و پژوهشگران این دانشگاه است؛ جای تقدیر و تشکر دارد.

 وی یادآوری کرد: آزمایشگاههای فناوری کشور در این رتبه به بندی به گروههای مستعد عضویت، آزمایشی، فعال، توانمند، ممتاز و پیشرو، گروهبندی شده و نسبت به امتیاز به‌دست آورده، مورد حمایتهای متنوعی قرار میگیرند.

دکتر صفوی با بیان اینکه در رتبهبندی آزمایشگاههای کشور در بخش نانو فناوری تنها 2 مرکز دیگر از جمله در دانشگاه تبریز و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، به سطح "توانمند" دستیافته است خاطر نشان کرد: آزمایشگاه نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان تنها مرکز توانمند در مرکز کشور و قطب علمی نانو فناوری ایران است که امیدواریم با توسعه امکانات و تجهیزات این مرکز در آینده نزدیک به جایگاه ممتاز و پیشرو دست یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حوزه نساجی، مجموعه آزمایشگاههای دانشکده مهندسی نساجی، تنها مرکز فناورانه کشور برای ارائه خدمات تخصصی در سطح "توانمند" است. افزود: این دانشکده با ارائه خدمات فنی و مهندسی در آزمایشگاههای پردازش تصویر، نانوتکنولوژی، مکاتروتکس، فیزیک نساجی، منسوجات فنی، ساخت افزایشی و منسوجات هوشمند در کنار کارگاههای تخصصی خود، علاوه بر خدمات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه، مجری پروژههای مهم صنعتی نیز هست.

گفتنی است شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی با هدف حمایت از توسعه فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها، ارتقای توانمندی‌ها و کمک به رشد و توسعه و بهبود عملکرد کارشناسان آزمایشگاه‌ها، حمایت‌های متنوعی برای مراکز عضو شبکه در نظر گرفتهاست. حمایت‌های شبکه در هر سال، بر اساس امتیاز آخرین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه در شبکه انجاممی‌شود.

 

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.