کدخبر:1520/14010628

28 شهريور 1401

دانشگاه جان تازه گرفت
آغاز سال تحصیلی 1402-1401 در دانشگاه صنعتی اصفهان- گزارش ویدیویی
به بهانه حضوری شدن آموزش پس از 2سال و نيم، دانشجویان از حس و حالشان در آموزش حضوری سخن گفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، امسال پس از گذشت حدود 2 سال و نيم ، تمام مقاطع تحصیلی دانشجویان بهطور کامل و بدون محدودیت، در کلاس‌های درس حضور دارند و شور و هیجان جوانی دوباره دانشگاه را زنده کرده است؛ کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر مکان‌های آموزشی که پیش از این در سکوت و تاریکی فرو رفتهبودند، دوباره جان گرفتند و صدای تدریس و یادگیری در آن‌ها شنیده می‌شود.

آنچه از حال و هوای شروع سال تحصیلی در دانشگاه صنعتی اصفهان مشهود است، شور و شوق اساتيد و دانشجويان از حضور در فضاي آموزشي است. به همين مناسبت به سراغ دانشجويان رفتیم تا از حس و حالشان در آغازين روزهاي سال تحصيلي بدانيم.

یکی از دانشجویان دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه را بهانه نشاط و سر زندگی می‌داند و گفت: آموزش مجازی خوبی‌های خودش را داشت اما در این چند ترم که از فضای دانشگاه دور بودم، عدم تعامل و ارتباط با دوستان و هم‌کلاسی‌ها تأثیرات منفی در روحیه من و دیگر همسن و سال‌هایم داشته‌است.

بعضی از دانشجویان هم از نحوه انتخاب واحد و چینش کلاس‌ها گلایهمند بودند و می‌گفتند بیشتر از یکروز درگیر انتخاب واحد و تطبیق دادن درس‌ها بوده‌اند و برخی دیگر می‌گفتند هنوز به شرایط آموزش حضوری عادت نکرده‌اند. با این حال، بیشتر از ملاقات دوستان و هم‌کلاسی‌ها و گذراندن اوقات با آنان خوشحال بودند.

یکی از دانشجویان ورودی سال 99 دانشکده مهندسی کامپیوتر، علاقه‌مندی به رشته را علتی برای تحمل سختی‌های آن می‌داند و در این‌باره می‌گوید: آموزش حضوری سختی‌هایی دارد که یکی از آن‌ها رفت‌وآمد و کمبود وقت برای درسخواندن در خانه است اما علاقه‌ای که به رشته‌ام دارم باعث شده‌است که بتوانم این سختی‌ها را تحمل کنم.

این دانشجو به افرادی که بهتازگی به دانشگاه آمده‌اند، توصیه کرد: هرگز به این حرف‌ها که درباره راحتی دانشگاه گفتهمی‌شود توجه نکنید، وقتی وارد دانشگاه می‌شوید باید بیشتر از دبیرستان درس بخوانید و هدف و برنامه داشتهباشید.

با دانشجویان خوابگاهی هم که بهتازگی قدم به دانشگاه گذاشته‌اند، هم‌کلام شدیم؛ یکی از دغدغههای ایشان سختی جدا شدن از خانواده‌ها و مستقل شدن بود. وی در این رابطه می‌گوید: هنوز به شرایط آموزش حضوری عادت نکردیم و نتوانستیم با مستقل شدن و جدایی از خانواده‌ها کنار بیاییم اما حضور در کنار دوستان خوب است.

 

بسترهای مجازی برای کلاس‌های حل تمرین و خارج از برنامه رسمی استفاده می‌شود

دکتر رضا تیکنی، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه همه تدابیر لازم برای آموزش حضوری آماده شده‌است، گفت: با توجه به ابلاغیه وزارت علوم، تمامی کلاس‌های درس امسال به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و امکان بهکارگیری بستر مجازي براي برنامه‌هایی مانند کلاس‌های حل تمرین فراهم است.

وی ادامهداد: امکانات لازم برای اسکان دانشجویان خوابگاهی آمادهشده و پيش بيني مي شود امسال حدود 4 هزار و 700 دانشجوی خوابگاهی داشته‌باشیم.

دکتر تیکنی با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها عنوانکرد: با اقدامات انجامشده برای افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، مشکلی برای اسکان دانشجویان خوابگاهی وجود ندارد.

وی افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط‌های مختلف دانشگاه از جمله خوابگاه، سالن غذاخوری و کلاس‌ها ضروری بوده و تزریق دز یادآور و سوم واکسن کرونا برای سکونت در خوابگاه‌ها الزامی است.

گفتني است هماکنون شش هزار و نهصد دانشجو در مقطع کارشناسي، سههزار و پانصد نفر کارشناسي ارشد و يک هزار و سيصد و هشتاد نفر دانشجوي دکتری در دانشگاه صنعتي اصفهان مشغول به تحصيل هستند.

'گزارش تصويري 

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.