کدخبر:1248/14010613

13 شهريور 1401

طرح اندیشه محور "يك قدم تا شهر" در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد
دوره آموزشي "يك قدم تا شهر" به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي اصفهان ، با حضور 170 نفر دانشجوي خانم و آقا در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهدای درچه ، با الهام از دستاوردهاي دوران دفاع مقدس و با هدف عمل به مطالبات مقام معظم رهبري درآخرین دیدار دانشجویان با ایشان، مبنی بر  گفتمان سازی حرکت دانش بنیان در بین دانشگاهیان، در تاریخ 30 مرداد تا 5 شهریور ماه برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمين جعفر عمادي، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين خبر گفت: اساس شكل گيري اين دوره انديشه محور، یادآوری و الهام از فتوحات و پیروزی های دوران هشت سال دفاع مقدس بود كه بر پايه انديشه و تفكر و بهره مندي از ابزارهاي دانش بنیان به دست آمده بود تا از اين طريق پلي به نيازمندي هاي شهر دانش‌بنیان امروز زده شود.

عمادي با اشاره به برگزاري جلسات بحث و بررسي پيرامون شكل گيري اين طرح افزود: پس از حدود 3 ماه بحث، بررسی و مطالعه در زمینه های مختلف مفهوم دانش بنیان، همچنين برگزاري جلسات متعدد با گروه های مختلف دانشگاهي، دانشجویان فعال و خوش فکر و گروه های فکری و جهادی، طرح يك قدم تا شهر شكل گرفت و با استقبال بالای دانشجویان برگزار شد. 

وي با بيان برنامه هاي اين دوره اندیشه‌ای خاطر نشان كرد: جلسات مباحثه و همفکری و تشکیل میزهای گفتگو با حضور استادان محترم طرح در نوبت های صبح و بعدازظهر و حتی تا پاسی از شب و نیز جلسات پخش و نقد فیلم های مرتبط از برنامه های اصلی این دوره بود.

رئيس نهاد رهبري دانشگاه صنعتي اصفهان به حضور فعالین عرصه دانش بنیان از جمله مدیران بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره كرد و تصريح داشت : حضور  آقاي دکتر حجازی معاون شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جمع دانشجويان و همچنین حضور فعالان عرصه‌های علمی و جهادی در دوران دفاع مقدس و بیان روایت‌های از آن دوران ، بخش هايي از اين رويداد را تشكيل مي داد.

عمادي تصريح كرد : حضور پررنگ فعالین فرهنگی و اعضاء تشکل‌های دانشجویی در این دوره و دغدغه‌های بوجود آمده در این عزیزان نوید پیدایش گفتمان جدی در این زمینه در دانشگاه صنعتی اصفهان در سال تحصیلی پیش‌رو را می‌دهد.

 

شايان ذكر است، حضور حجت الاسلام و المسلمین رستمی نماینده ولی فقیه و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، استاد طاهرزاده پژوهشگر علوم انسانی-اسلامی، (نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه) و سردار عربپور جانشین محترم فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، از ديگر نكات برجسته دوره فکری ، اندیشه‌ای "يك قدم تا شهر" بود.

همچنين در حین برگزاری اين دوره، شركت كنندگان علاوه بر زیارت مزار سردار شهید حججی، با بازدید از شرکت­های صنعتی موفق و دانش‌بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از نزدیک با تفاوت صنعت وارداتی و صنعت دانش‌بنیان و اهمیت حرکت به سمت اين مباحث، آشنا شدند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.