کدخبر:1454/14010130

30 فروردین 1401

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران
دانشگاه صنعتی اصفهان ظرفیت بالایی در حل مشکل صنعت نفت دارد
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران صبح امروز 30 فروردین‌ماه، با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، از آمادگی این شرکت برای توسعه همکاری‌های علمی و فناوری موردنیاز صنعت نفت خبر داد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این دیدار با بیان شاخص‌های ارزشمند این دانشگاه در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان، در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی به ایفای نقش‌های کلیدی مشغول هستند.

دکتر میبدی با اشاره به توانمندی‌های دانشکده مهندسی شیمی در عرصه نفت و پتروشیمی افزود: این دانشکده تنها با حضور 23 عضو هیئت‌علمی، قراردادهای خوبی در عرصه صنعت نفت و پتروشیمی داشته و توانسته اعتماد بالایی را در بین شرکت‌ها و مراکز تخصصی به دست آورد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل این جلسه را در ادامه دیدار اسفندماه رؤسای دانشگاه‌های فعال در عرصه نفت و پتروشیمی با وزیر نفت دانست و خاطرنشان کرد: دغدغه ما برقراری ارتباط مناسب با صنعت برای جهت‌دادن به توانمندی دانشجویان مستعد و حفظ نخبگان کشور است.

در ادامه این نشست مدیر پژوهش و فناوری شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه، دانشگاه صنعتی اصفهان امکانات، ظرفیت و اعضای هیئت‌علمی بسیار قوی دارد؛ خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد، این دانشگاه می‌تواند کمک به سزایی در اجرای بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در مورد دانش‌بنیان شدن صنعت نفت داشته باشد.

مهندس رضا کاظم نژاد با اشاره به تأثیر مناسب همکاری‌های مشترک صنعت و دانشگاه در ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه افزود: با این ارتباط متقابل علاوه بر کمک به حل مشکلات صنعت، اساتید و دانشجویان به مسائل صنعتی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

این مدیر عالی‌رتبه صنعت نفت با بیان اینکه ثروت‌آفرینی و خروج از سرمایه‌های ملی از کشور با اعتماد و باور به توانمندی علمی دانشگاه‌ها میسر می‌شود تصریح داشت: اعتماد به علم داخل دستوری نیست. این اعتماد با بازخوردی که دو طرف از نتایج همکاری مشترک می‌گیرند شکل‌گرفته وبا توسعه و تقویت این ارتباط، نیازمندی به همکاری‌های خارجی کمتر می‌شود.

در این نشست، مدیران و مسئولان دانشکده‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و پژوهشکده زیر دریا دانشگاه صنعتی اصفهان به گزارشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های شاخص خود در راستای همکاری مشترک با صنعت نفت پرداختند .

دکتر حمیدرضا صفوی معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در پایان این نشست با اعلام اینکه دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه زمینه همکاری‌های آینده را دنبال خواهد کرد؛ افزود: در جلسه آتی برای تعریف پروژه‌های مشترک با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر اساس نیازهایی که در این دیدار بیان شد، گام‌های عملیاتی برداشته می‌شود.

شایان‌ذکر است در 22 اسفندماه 1400، رؤسای چند دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی اصفهان که به‌صورت خاص در حوزه صنعت نفت فعالیت دارند برای هماهنگی افزایش حضور دانشگاه‌های کشور در موضوعات این صنعت، با وزیر نفت دیدار کردند. در این دیدار، وزیر نفت به معاونان این وزارتخانه دستور داد همکاری‌های لازم را برای پیشبرد اهداف در حوزه دانشگاه و صنعت نفت داشته باشند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.