کدخبر:1532/14001209

9 اسفند 1400

با هدف توسعه توان علمی و فناوری صنعت فولاد کشور:
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد
صبح امروز دوشنبه 9 اسفند ماه، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت سرمایه گذاری توکافولاد( بزرگترین گروه سرمایه گذاری مجتمع فولاد مبارکه )با حضور مدیرعامل و رئیس هئیت مدیره توکافولاد، مدیران عالی شرکت های وابسته و مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان، به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده‌ی حداکثری از توان علمی و دانش اساتید و پژوهشگران دانشگاهی، برقراری رابطه تنگاتنگ و مستمر بین دانشگاه و صنعت و نیز  بهره گیری از ظرفیت ها و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد، منعقد شد. 
سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حل مشکلات صنعت اقتدار کشور رقم میخورد، افزود : توانمندی دانشگاه صنعتی اصفهان پیش از این در همکاری با صنایع هایتک کشور از جمله صنعت رادار، زیردریا، نفت و اویونیک اثبات شده است. 
دکترمیبدی خاطر نشان کرد : برای همکاری با هولدینگ توکافولاد نیز ظرفیت های علمی و تحقیقاتی گسترده ای در این دانشگاه وجود دارد و ادامه داد: مفاد این تفاهم نامه برای انعقاد قراردادهای خرد و کلان با دانشکده مهندسی حمل و نقل، مهندسی شیمی، مهندسی مواد و سایر مراکز پژوهشی و دانشکده ها به طور جدی دنبال می شود. 
در این نشست مدیر عامل هولدینگ توکا فولاد با اشاره به اینکه تنها راه توسعه و پیشرفت صنعت ورود به حوزه های نوآورانه است، بیان داشت: شرکت های صنعتی باید با بهره مندی از نخبگان دانشگاهی، محصولات جدید و نوآورانه به بازار ارائه کنند.
دکتر احمدرضا سبزواری با بیان اینکه برای توسعه صنعتی راهی جز همکاری هدفمند با دانشگاه ها وجود ندارد، افزود: باید تمام امکانات و تجهیزات صنعت را برای کاربست علم روز دنیا در اختیار دانشگاه ها قرار داد. 
دکتر سبزواری خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا جوانان نخبه جایگاه خود را در صنعت پیدا کنند و با ایجاد اشتغال و انگیزه مانع خروج بیشتر نخبگان از کشور باشیم.
مدیر عامل هولدینگ توکافولاد با بیان اینکه ۳۵ شرکت تخصصی زیر مجموعه هولدینگ توکافولاد در صنایع مختلفی همچون، لاستیک سازی، سرامیک، محصولات نسوز و حمل و نقل فعالیت دارند، افزود: این تفاهم نامه راه را برای رسیدن به ارتقاء مطلوب علمی و فناوری در گروه بزرگ توکافولاد  هموار می کند. 
در ادامه این نشست، رئیس هئیت مدیره توکافولاد، رئیس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه و محققانی از پژوهشکده های حمل و نقل و نانو فناوری دانشگاه به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. 
گفتنی است با انعقاد این تفاهم نامه، زمینه استفاده مطلوب از توانایی های علمی، فنی و تجهیزاتی شرکت سرمایه گذاری توکافولاد و دانشگاه صنعتی اصفهان در جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی، توسعه ای و کاربردی مورد نیاز فراهم می شود. 
همچنین  همکاری‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه‌های: حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، توسعه خطوط و تولید، توسعه فناوری نانو، توسعه رنگ و مواد شیمیایی، توسعه مواد نسوز، محیط زیست و مخاطرات محیط از دیگر زمینه های همکاری مشترک در قالب این تفاهم نامه است . 
شایان ذکر است این تفاهم نامه به مدت سه سال، زمینه انعقاد قراردادهای همکاری مشترک میان شرکت ها و صنایع وابسته به هولدینگ توکافولاد با دانشگاه صنعتی اصفهان را فراهم می نماید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.