کدخبر:2310/14001015

14 دی 1400

وزیر علوم از ۲ استاد پیشکسوت دوران دانشجویی خود در دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل کرد+گزارش تصويري
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه پیش از شرکت در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه صنعتی اصفهان "به دعوت رئیس دانشکده شيمي" با اساتید دانشکده شیمی این دانشگاه دیدار کرد و از مقام دو استاد پیشکسوت این دانشکده که نقش استادی وی در دوره تحصیل را داشتند تجلیل به عمل آورد.

دكتر محمد علي زلفي گل با برشمردن برخي خصلت هاي شاخص دو استاد برجسته خود دكتر مهران غياثي و دكتر شادپور ملك پور، گفت: خبر بازنشستگي اين اساتيد انسان را اندوهگين مي كند چرا كه جاي اين اساتيد كم نظير به سادگي پر نخواهد شد. 
وی، دقت نظر، نظم، تيزبيني و همراهي بي وقفه با دانشجويان در امور آموزشي را از مشخصات بارز اساتيد خود دانست و خاطر نشان كرد: كمتر اساتيد جوان به موضوع مشاوره و منتورينگ دقت دارند.نقش استادي كه آموزگار علم و اخلاق است و مانند يك پدر دانشجوي خود را همراهي مي كند. 
وزير علوم، تحقیقات و فناوری با بيان اين كه نظم و انضباطي كه در امور آموزشي از دكتر ملك پور آموخته است را سرلوحه و روش مديريت خود قرارداده، افزود: طبقه بندي اطلاعات و نظم دهي به داده ها كه در زمان مديريت به كارم آمد را از كاركردن با دكتر ملك پور آموخته ام. 
زلفی گل با بيان خاطره اي از دوران تحصيل از دكتر مهران غياثي گفت: ايشان 11 فصل از كتابي تخصصي را در طول ترم به ما آموزش دادند، بعدها كه خودم مدرس دانشگاه شدم، هر چه تلاش كردم بيش از 9 فصل نتوانستم تدريس كنم. 
وي ادامه داد: دكتر غياثي در اولين آزموني كه از ما گرفتند سوالاتي دادند كه اصلا در مطالب كتاب نديده بوديم، بعد از امتحان كه جوياي موضوع شديم، متوجه شديم دكتر از جداول و نقشه هاي كتاب سوال طرح كرده اند و آنجا به ما دانشجويان آموختند كه كل محتواي كتاب آموزشي بايد فراگرفته شود. 
وزیر علوم، با بيان اين كه مردم، فرزندان عزيزشان را امانت به ما مي سپارند تصريح كرد: اساتيد بايد با فرزندان مردم، مانند فرزندان خود رفتار كنند و اگر به بحث آموزش صرفا براي رفع تكليف نگاه شود، يك ظلم درحق كشور است. 
وی با تأكيد بر اين مهم كه؛ اساتيد جوان از روش و منش اساتيد برجسته درس بگيرند خاطر نشان كرد: اساتيد بايد به شكلي در تربيت نسل آينده وقت بگذارند كه حداقل 20 درصد از دانشجويان تحصيلات تكميلي كشور نسلي عاقل تر و عالم تر از اساتيد خود باشند تا جامعه به سمت پيشرفت حركت كند. 
در اين ديدار صمیمانه، از خدمات ارزشمند علمي و آموزشي آقايان دكتر شادپور ملك پور و دكتر مهران غیاثی که در دوران دانشجویی دکتر زلفی گل نقش استادی ایشان را داشتند، تجليل شد. 

همچنین در این دیدار برخی از اساتيد دانشکده شيمي به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
گفتني است: دكتر شادپور ملك پور و دكتر مهران غياثي از دانشمندان برجسته شيمي جهان و مفاخر علمي كشور هستند كه به افتخار بازنشستگي نائل شدند و به طور افتخاري با دانشكده شيمي دانشگاه صنعتی اصفهان همچنان همكاري هاي ارزشمند علمي خود را ادامه مي دهند.

گزارش تصويري....

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.