کدخبر:1358/14001014

14 دی 1400

وزير علوم تحقيقات و فناوري در آئين تكريم و معارفه رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان:
دانشگاه صنعتی اصفهان سرآمد آموزش عالی كشور است
آئين تكريم و معارفه رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان صبح امروز سه شنبه 14 دي ماه با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، رؤساي دانشگاه هاي استان، رئيس شهرك علمي وتحقيقاتي اصفهان، مسئولين و دانشگاهيان دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم خود با گرامي داشت یاد و خاطره شهدا خاطر نشان كرد: شهدا بزرگترین سرمایه زندگی خود را فداي اين ملت كردند؛ گرامي مي‌داريم ياد شهید سلیمانی را كه انسان کم‌نظیری بود. زندگی او می‌تواند روش و منشی برای مسؤولان نظام و هرکس که دل در گرو نظام دارد، باشد.

دکتر محمدعلی زلفی گل ادامه داد: نوع نگاه سردار سليماني فارغ از هرنوع نگاه سیاسی بود و هرکس با هر زبان، رنگ و نژاد که دل در گروه نظام داشت را از خود می‌دانست و همین باعث شد که در میان قلوب مردم جای گیرد و این موضوع را در مراسم تشییع پیکر وی مشاهده کردید؛ هرکس برای مردم حرکت کنند اینچنین نزد خداوند متعال و مردم عزیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: از خداوند می‌خواهیم اگر مسؤولیتی به ما می‌دهد، ظرفیت پذیرش آن مسؤولیت را نیز بدهد؛ شرایط کشور نیاز به وحدت و همدلی بیشتری دارد و ما باید در این راه استوارانه گام برداریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بيان اين‌كه افتخار شاگردی در دانشگاه صنعتی اصفهان را داشته‌ام؛ تصريح كرد: دانشگاه صنعتی سرآمد آموزش عالی در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری است وآرزوی جوانان بسياري است که در این دانشگاه تحصیل کنند.

زلفی گل بیان کرد: البته انتظار ما از این دانشگاه نیز متفاوت است؛ در طول ۴۰ سال گذشته نیز کارنامه دانشگاه پرافتخار بوده است و امیدواریم در آینده نیز اینچنین باشد.

وی، از اقدامات اخير اين وزارتخانه در جهت توسعه فناوري و ارتباط دانشگاه ها با صنعت و جامعه ياد كرد و افزود: راه اندازي صندوق علوم، تحقیقات و فناوری كه در بودجه سال آینده نیز منظور شده است مي تواند یک اهرم برای این وزارتخانه باشد تا اهداف خود را بهتر مدیریت کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اقدام اثر بخش ديگر اين وزارتخانه را ايجاد معاونت فناوري دانست و تصريح كرد: قرار است نظام نمایه به منظور انجام کارهای پژوهشی روی مسائل مهم مردم و بخش‌های مختلف طراحی شود و دولت اعلام کرده شرط استفاده دستگاه‌ها از سهم یک درصد بودجه پژوهش حرکت به سمت این نظام است و اساتید هم اگر پژوهش‌ها را در این زمینه دنبال کنند امتیاز خواهند داشت.

زلفی‌گل با بیان این‌که نگاه به دانش عوض شده، بیان کرد: حاکمانی که دانش‌پذیر باشند مردمان خود را نجات می‌دهند؛ با دنیایی روبرو شدیم که علوم و فناوری حرف اول می‌زند و نیاز است که پارک‌های علمی و فناوری در همه دانشگاه‌ها استقرار یابد.

وی با بيان اين که بهترین مکان برای سرمایه گذاری در کشور دانشگاه است؛ ادامه داد: امروز دو متغیر سرمایه و نیروی کار دو عامل اصلی در اقتصاد است و اگر فناوری کنار این دو نباشد اثربخشی خود را نخواهد داشت. اگر در زمینه علم و فناوری سرمایه گذاری نکنیم دیگران سرمایه گذاری می کنند و باعث تغییر فرهنگ می‌شوند.

شایان ذکر است: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز پيش از شركت در آيين معارفه سرپرست دانشگاه صنعتي اصفهان با اساتيد دانشكده شيمي ديدار كرد و از مقام دو استاد پيشكسوت اين دانشكده كه نقش استادي وي را در دوره تحصيل بر عهده داشتند تجليل به عمل آورد.

همچنين وزير علوم با حضور بر سر مزار دو شهيد گمنام و شهيد شكرائيان به مقام والاي شهداي دانشگاه نيز اداي احترام كرد.

گزارش تصويري...

گزارش ويديويي... 

در اين باره بيشتر بخوانيد 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.