کدخبر:1327/14001005

5 دی 1400

نشست کارشناسان پشتیبانی با سرپرست و معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان
نشست سرپرست و معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان با کارشناسان پشتیبانی دانشگاه روز گذشته 4 دی ماه برگزار شد.

در این نشست سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با برشمردن سه عامل ضروری برای مدیریت دانشگاه در این برهه خاص، انضباط مالی، اداری و تشکیلاتی را ارکان مهم دانشگاه برای برقراری عدالت اداری و شایسته سالاری دانست و به مصادیقی از تحولات پیش رو در این حوزه ها اشاره کرد.

دکتر میبدی با بیان این‌که سیاست ما بر مبنای شفافیت در امور دانشگاه است افزود: بیان برخی مطالب برای افراد ایجاد سؤال می‌کند و حتی تفسیرهای مختلفی را از یک خبر خواهند داشت. با وجود جنبه های مثبت و منفی این بازخوردها، همچنان معتقدیم باید در بیان مسایل و مشکلات دانشگاه شفافیت را ملاک عمل قراردهیم هرچند این شفاف بودن، هزینه هایی برای ما به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به برقراری سیاست های جدید مالی در شرایط خاص دانشگاه تأکید کرد: انضباط مالی در چرخه امور برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و ملاک عمل قانون است. چراکه دانشگاه بر اساس سلیقه شخصی اداره نمی شود. ما مجری قوانینی هستیم که ابلاغ شده است.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که، انضباط تشکیلاتی بر طبق قوانین مصوب کشورباید برقرار شود، خاطر نشان کرد: خوشایند ماهم نیست که دو نوع نگاه شرکتی و قراردادی در دانشگاه حاکم باشد، با این وجود ما به دنبال تعدیل نیرو نیستیم. بلکه هدف این است که با ایجاد فضاهای کاری بیشتر از جمله تأسیس دانشکده های جدید، جابه جایی و ساماندهی نیروها و فراهم کردن امکان بازنشستگی، در امور نیروهای انسانی دانشگاه کارسنجی دقیق و درستی شکل گیرد.

میبدی ادامه داد: نیروهای شرکتی آمادگی های لازم جهت شرکت در آزمون‌های استخدامی دولتی را به دست بیاورند تا دانشگاه در زمان هایی که امکان تبدیل وضعیت پیدا می‌کند ، بتواند اولویت را به نیروهای شاغل خود بدهد.

وی بازنگری در مسئله دورکاری را جدی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است در برهه ای به علت تعریف غلط از دورکاری، آن را با مرخصی یکسان دیدند اما دنیای مدرن امروز نشان می دهد که گاهی بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد، امور با بهترین کیفیت و سرعت انجام می شود چرا که مهم کیفیت ارایه عملکرد افراد است. بنابراین باید بتوان از دورکاری در برخی موقعیت های شغلی بهره گرفت.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر لزوم حذف نگاه تبعیض آمیز در فضای کاری گفت: دانشگاه محل پرورش انسان های متخصص ومتعهد و محل تعیین اقتدار کشور است و با ادارات و سازمان‌های دیگر تفاوت کارکردی دارد. لازم است با درک سیستم و بضاعت های قانونی دانشگاه، آن‌گونه که شایسته اقتدار کشور است به این دانشگاه خدمت کنیم وبا خالص کردن نیت کاری خود، شکرگزار موقعیتی باشیم که برای خدمت به دانشجویان و جامعه علمی در اختیار ما گذاشته شده است.

سامانه یکپارچه سازی بودجه دانشگاه ایجاد می شود

در این نشست دکتر مجدالدین نجفی، معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تغییرات بلند مدت و کوتاه مدت در سیستم مالی دانشگاه، دستورالعمل جدید برای ادارات پشتیبانی و تدارکات دانشگاه را بیان کرد.

وی با بیان این‌که در بحث های کارمندی و مطالبات کارمندی با وضعیت فعلی مالی دانشگاه نمی‌توانیم تعهدی دهیم افزود: ما می توانیم این قول را به جامعه دانشگاهی بدهیم که با شفاف سازی روندها و ارایه مکتوب قوانین موجود، جلوی مصلحت اندیشی ها و ایجاد سؤال در افکار عمومی دانشگاه را بگیریم.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه با بیان این‌که عبور از بحران مالی دانشگاه، نیازمند همکاری و همراهی تمامی بخش ها به ویژه کارشناسان مالی است، تأکید کرد: راه حل های کوتاه مدت و بلند مدتی برای عبور از این گذرگاه سخت، با کمک و همراهی کارشناسان مالی دانشکده‌ها پیش بینی شده است که می توان امیدوار بود بخش مهمی از این مشکلات پیش از پایان سال حل شود.

نجفی با اشاره به این‌که در بلند مدت، وضعیت مالی دانشگاه را باید شفاف و ساختارمند کنیم تصریح کرد: ساختار مالی اسناد تعهدی، دانشگاه را در وضعیت فعلی قرارداده و تداوم این وضعیت دانشگاه را دچار بحران های جدی تر می کند، در سال‌های قبل نیز این مشکلات مالی وجود داشته است اما با وجود عدم اختصاص بودجه به دانشگاه، این ساختار اشتباه خودش را نشان داده است.

وی با تأکید بر این‌که دراین مسیر اصلاح باید ساختار تأمین اعتبار دانشگاه یکپارچه، بروزرسانی و شفاف شود افزود: به زودی سامانه اتوماسیون یکپارچه سازی بودجه دانشگاه راه اندازی می شود که شامل سامانه اموال، انبار، بودجه و حسابداری است.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: لازم است هر بخش بر اساس تأمین اعتبار ابلاغی و تخصیص داده شده و نه بر اساس ایجاد تعهد برای دانشگاه هزینه نماید.

نجفی خاطر نشان کرد: در ساختار مالی دانشگاه به دنبال ایجاد بودجه ریزی غیر متمرکز هستیم و این نوید را می دهیم که اتفاقات خوبی با گذشت زمان در ساختار اداری ومالی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به این‌که ساختار تمرکزگرا برای دانشگاهی با 1900 نفر نیروی انسانی پاسخگو نیست تأکید کرد: ایجاد یک ساختار غیرمتمرکز، ارزش زحماتی که هر کس در واحدش انجام می‌دهد را نمایان می نماید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.