کدخبر:1421/14000930

30 آذر 1400

تأكيد بر توانمندي شركت هاي رويشي دانشگاه صنعتي اصفهان در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران
در حاشيه ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران، توانمندي ساخت دستگاه های پیشرفته آنالیز مواد از جمله  High Resolution Mass Spectrometer و NMR درشركت رويشي  دانشگاه صنعتي اصفهان مورد توجه قرار گرفت.

دكتر محمدعلی زلفي‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در غرفه شرکت دانش بنیان رویشی از دانشگاه صنعتی اصفهان و مشاهده محصولات و توانمندی ها، خواستار ساخت دستگاه های پیشرفته آنالیز مواد از جمله  High Resolution Mass Spectrometer و NMR  با کمک و حمایت وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدند.

 در این بازدید بر ضرورت رفع نیاز کشور به این ابزارهای پیشرفته تحقیقاتی و بهره گیری از توانمندي و تجربه اين نوع شركت ها در راستای توليد انبوه اين محصول، تأکید شد.

در سال هاي گذشته توسط محققان دانشگاه صنعتي اصفهان، ایران به این فناوری دست یافته است اما  ارتقاي این تجهیزات نیازمند حمایت جدی نهادهاي علمي كشور است.

گفتني است: در دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون دو نمونه دستگاه طیف سنج جرمی یا Mass Spectrometer از نوع زمان پرواز Time of Flight ساخته شده است و هم اکنون مورد استفاده محققین است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.