کدخبر:1435/14000928

28 آذر 1400

سه طرح دانشگاه صنعتي اصفهان در میان طـرح‌هـای صنعتـی برگـزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور
بر اساس گزارش دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ازطرح هاي صنعتي برگزيده دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي كشور در سال 1400، سه طرح دانشگاه صنعتی اصفهان در ميان فهرست طـرح‌هـای صنعتـی برگـزیده این گزارش قرار گرفته است.

دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در حوزه  معاونت پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، هر ساله اقدام به شناسایی و تدوین قراردادهای برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ ها نموده و مجموعه طرح ها و دستاوردهای حاصله را منتشر می نماید.

این دفتر در گزارش سال 1400خود، با اشاره به مستندسازی و معرفی دستاوردهای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به عنوان هدف از این گزارش، بر اهميت دادن به تلاش دانشگاه ها در رفع نیازها و مشکلات صنایع داخلی و بی نیاز کردن آن ها از وابستگی های خارجی با توجه به رسالت دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، تأکید کرده است.

در اين فهرست سه طرح پژوهشي از دانشگاه صنعتي اصفهان در ميان 120 طرح از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرارگرفته است.

طرح پژوهشی "امکان سنجی توسعه فناوری دستگاه پیچش گرم جهت طراحی محصولات فولادی" با مديريت دكتر محمد رضا طرقی نژاد، عضو هيئت علمي دانشكده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان از جمله طرح های برگزیده این فهرست است.

 طراحی، ساخت و راه اندازی ایستگاه های هواشناسی ساحلی سامانه VTS بندر شهید رجایی - سایت هلر و هرمز، زير نظر مهندس سعید شعبانی، عضو هيئت علمي پژوهشکده علوم و فناوری زیردریا دیگر طرح برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ های کشور است.

ایجاد سیستم های WACS و WAPS بر اساس سیستم WAMS برق منطقه ای اصفهان با مديريت دكتر محمد اسماعيل همداني گلشن عضو هیئت علمي دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر طرح برگزیده دیگر دانشگاه صنعتی اصفهان است.

در اين گزارش تأكيد شده است: در سال‌های اخیر تفاهم نامه هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی امضاء و همکاری‌های خوبی آغاز شده است که نتیجه ی آن واگذاری پروژه های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بوده است.

با اين وجود، آمارهای حاصله نشان از کم بودن تعداد قراردادهای ميان دانشگاه ها با وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی به نسبت دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است. به عبارت دیگر هنوز هم از پتانسیل دانشگاه‌ها به خوبی استفاده نشده است و می توان انتظار رشد بسیار بیشتری را در آینده داشت.

شايان ذكر است: اعضای هیئت علمی به عنوان مجری اصلی این پروژه ها نقش تاثیرگذاری در به حرکت درآوردن چرخه ی ارتباط با جامعه و صنعت و اقتصاد کشور ایفا نموده اند.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.