کدخبر:1533/14000927

27 آذر 1400

با امضاي تفاهم نامه ميان طرفین:
گسترش همكاري هاي علمي و پژوهشي میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرداری اصفهان
همزمان با هفته ملی پژوهش و با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری اصفهان، تفاهم نامه همكاري هاي گسترده علمي، پژوهشي وآموزشي ميان دانشگاه صنعتي اصفهان و حوزه برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداري اصفهان پنجشنبه ۲۵ آذرماه‌ به امضاء رسید.

دكتر حميدرضا صفوي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين‌كه دانشگاه‌ها در موضوعات چند وجهی می‌توانند کمکی خوبی را ارائه کنند اظهار کرد: پژوهش در شهرداری اصفهان سابقه طولانی‌مدت دارد و همیشه در موارد مختلف با دانشگاه‌ها تعاملاتی داشته است؛ امیدواریم در دوره جدید مدیریت شهری نیز شاهد چنین موضوعاتی باشیم چراکه پتانسیل زیادی در دانشگاه‌های صنعتی وجود دارد و با گسترش پژوهشکده‌ها می‌توانیم رابطه خوبی را با شهرداری برقرار کنیم.

وی با بیان این‌که دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانند اتفاقات خوبی را برای شهرداری اصفهان رقم بزنند، افزود: دانشگاه‌ها باید نقش مؤثری داشته باشند ونباید تنها به عنوان مشاور به آن‌ها نگاه شود. از مدیریت شهری جدید می‌خواهم از ظرفیت دانشگاه‌ها در مسائل پیچیده استفاده کنند چراکه دانشگاه‌ها در موضوعات پیچیده قوی‌تر ظاهر خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، ضرورت نگارش اين تفاهم نامه را توسعه پژوهش هاي كاربردي، بر طرف ساختن نيازهاي مديريت شهري و رفع مشكلات شهروندان دانست و خاطر نشان كرد: همواره باید بين شهرداري ها و دانشگاه ها به عنوان مبدأ تحولات، ارتباطي نزديك ومتقابل وجود داشته باشد تا ازاين طريق بتوان از مشاركت نخبگان، پژوهشگران دانشگاهي و مراكز علمي و صنعتي سطح خدمت رساني و توان علمي تحقيقاتي كشور را ارتقا بخشيد.

صفوی،انتقال تجربيات و دانش ميان دانشگاه و حوزه اجرايي شهري را از دستاوردهاي اين تفاهم نامه دانست و تصريح كرد: استفاده از امكانات تحقيقاتي (آزمايشگاهي- كارگاهي) متقابل و كتابخانه ها، مشاركت در تعريف دقيق عناوين و مهندسي نيازهاي پژوهشي شهرداري، همكاري متقابل در بومي سازي وانتقال فناوري هاي جديد، همكاري در اجراي دوره هاي جديد بين رشته اي در سطوح كارشناسي ارشد و دكتري و همكاري در زمينه تشكيل، راه اندازي و فعال نمودن تيم مشترك تحقيق و توسعه به منظور تأمين نيازهاي موجود از جمله اهداف اين تفاهم نامه است.

بر اساس اين تفاهم نامه شهرداري اصفهان متعهد مي شود هزينه هاي مالي مورد نياز پروژه هاي مصوب علمي و فناوري و دوره های آموزشي مورد نياز را تأمين نماید.

همچنين حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان تحصيلات تكميلي كه موضوع آن‌ها در ارتباط با فعاليت هاي شهرداري بوده و فراهم آوردن ظرفيت كارآموزي دانشجويان در شهرداري از ديگر تعهدات اين تفاهم است.

دانشگاه صنعتي اصفهان نيز با ارايه خدمات علمي، فناوري و آموزشي در زمينه هاي تخصصي و دعوت از متخصصين شاغل در شهرداري جهت حضور در سمينارهاي علمي و جلسات دفاعيه، به شركت هاي دانش بنیان در مراكز رشد دانشگاهي با موضوعت شهري و مديريت اولويت پذيرش خواهد داد.

علاوه براين، دراين تفاهم نامه بر  مشاركت در اجراي طرح هاي پژوهشي و فناوري مورد نياز شهرداري توسط دانشگاه، اجراي دوره هاي آموزشي ضمن خدمت براي كاركنان شهرداري، تعريف پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي در زمينه هاي مورد نياز شهرداري و اجراي دوره هاي پسا دكتري با هدف حل مسايل فني و توسعه فناوري در شهرداري، تأكيد شده است.

گفتني است: اين تفاهم نامه كه به مدت 5 سال اعتبار دارد، در 6 ماده و 15 بند به جزييات تعهدات مشترك طرفين مي پردازد كه پس از طي مراحل قانوني در قالب قراردادهاي جداگانه تنظيم و به امضاء خواهد رسید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.