کدخبر:1805/14000614

14 شهريور 1400

آکادمی دوچرخه‌سواری دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی شد
صبح امروز یکشنبه 14شهریورماه با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون دانشجویی و مسئولین امور دانشجویی دانشگاه، آکادمی دوچرخه‌سواری دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مربع، افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این آیین گفت: اگر زمانی دور بودن از مرکز شهر برای دانشگاه وسیله‌ای برای دریافت امتیازات بیشتر بود، امروز توجه به دستاوردها و قابلیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان راهی برای جذب و توسعه امکانات است.

دکتر سید مهدی ابطحی با بیان این‌که، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یک شهر وسیع 20 هزارنفره در همسایگی نخبگان فناوری در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان می‌تواند یک شهر دانش باشد. ادامه داد: در یک شهر دانشی، فناوری در سطح عالی خودش است. اگر به آینده نگاه کنیم این فناوری‌ها مضراتی دارد و لازمه آن حرکت به سمت زندگی سالم است.

وی با تأکید بر این‌که، در شهر دانشی هدف، داشتن زندگی سالم و توجه به ارزش‌های انسانی است؛ یادآور شد: در شهر دانشی، کار، تفریح، یادگرفتن، در کنار‌هم در شکل عالی خود قرار دارد. سلسه‌مراتب افراد بر اساس اعتبارات بین انسانی نیست. همه با حقوق رعایت شده زندگی می‌کنند و علاوه‌برآن حمل‌ونقل افراد غیرآلاینده و تمیز است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که افتتاح آکادمی دوچرخه‌سواری، چیزی بیشتر از یک ورزش است تصریح کرد: دوچرخه‌سواری در دل خود دانش و روش بهتر زندگی‌کردن دارد. دوچرخه بیش از یک وسیله حمل‌ونقل است، چرا که وسیله‌ای ساده‌تراست که در آن تفاخر مرتبه نیست، با سلامتی انسان رابطه دارد، حمل‌ونقل با آن برای دیگران ایجاد دردسر نمی‌کند و در نهایت مناسب فضای یک زندگی در شهر دانشگاهی است.

ابطحی با تأکید بر این‌که دوچرخه‌سواری، یک ابزار ساده حمل‌ونقل با اثرات فرهنگی بی‌شمار است ادامه داد: فرهنگ دوچرخه‌سواری بر مناسبات کانون‌های زندگی دانشگاهی اثر می‌گذارد. در کاهش میزان عجول بودن آدم‌ها مؤثر است و کمک می‌کند افراد جامعه دانشگاهی افرادی با طمأنینه، متفکر، صبور و ساده باشند.

وی اضافه کرد: در دنیا هم‌شهرهایی که به سمت زندگی سالم رفتند اثرات اجتماعی زیادی دیدند. هرچند هر تغییری در ابتدا با مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی همراه باشد، استمرار و همت در این کار اثرات فرهنگی و اجتماعی بزرگی در آینده خواهد داشت.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این‌که به نظر می‌رسد 60 درصد از نواحی دانشگاه مناسب استفاده این نوع حمل‌ونقل ارزان و سالم است، افزود: اراضی وسیع دانشگاه شایسته تبدیل به سکونتگاه نخبگانی است که نیازهای خودش را می‌تواند تأمین کند و افراد آن بدون نیاز به فضای پیرامونی آلوده و حس دلتنگی در آن، زندگی می‌کنند. تا رسیدن به این نقطه، دانشگاه صنعتی اصفهان راه طولانی دارد اما به نظر می‌رسد تربیت‌بدنی نسبت به همه‌جا با شتاب بیشتر جلو می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد به همت مرکز تربیت‌بدنی به‌سرعت استفاده از دوچرخه در سطح دانشگاه برای همگان فراهم شود و امیدواریم فرهنگ دوچرخه‌سواری بر مناسبات اجتماعی افراد دانشگاهی اثر مثبت داشته باشد.

ابطحی در پایان اضافه کرد: نقطه مطلوب زمانی است که درخواست‌های ما به‌جای ایجاد پارکینگ مسقف، به سمت تعداد و ایستگاه‌های بیشتر برای دوچرخه‌سواری برود. امیدواریم روزی بتوانیم رینگ مرکزی دانشگاه را نیز برای عبور غیر موتوری آماده کنیم.

رئیس مرکز تربیت‌بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در حاشیه این مراسم گفت: تقاضا و علاقه‌مندی بسیاری از دانشگاهیان به‌خصوص بانوان دانشگاه برای استفاده از دوچرخه وجود داشت که ما را مصمّم ساخت فضای مناسبی برای این ورزش پرطرف‌دار در نظر بگیریم.

دکتر علی نیک‌بخت با اشاره به این‌که فضای مناسبی در سایت تربیت‌بدنی دانشگاه وجود داشت افزود: با حمایت اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم و معاونت دانشجویی دانشگاه، اعتبار مناسبی برای تأمین 20 دستگاه دوچرخه باکیفیت و با استاندارد مناسب در اختیار اداره کل تربیت‌بدنی دانشگاه قرار گرفته است.

وی افزود: آکادمی دوچرخه‌سواری و پیست اسکی تربیت‌بدنی دانشگاه با حضور مربی مجرب تلاش می‌کند با آموزش‌های تخصصی دوچرخه‌سواری، استعدادیابی و معرفی افراد علاقه‌مند به باشگاه‌های ورزشی، پاسخگوی علاقه‌مندی جامعه دانشگاهی به‌خصوص بانوان در این رشته مهم ورزشی باشد.

شایان‌ذکر است: برنامه زمانی و نحوه ثبت‌نام افراد برای استفاده از دوچرخه‌های این مرکز به‌زودی از طریق مرکز تربیت‌بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.