کدخبر:1216/14000419

19 تیر 1400

با حضور فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان:
انعقاد تفاهم نامه راه اندازي مركز نوآوري بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اصفهان
با حضور سردار فداء فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، تفاهم نامه همكاري مشترك دانشگاه صنعتي اصفهان و سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري كشور براي راه اندازي مركز نوآوي علمي و فناوري و به منظور حل مسايل اولويت دار استان صبح امروز شنبه19تيرماه منعقد شد.

این مراسم با حضور رئیس و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، مسئول بسیج اساتید استان اصفهان و مسئول و جمعی از اعضای شورای بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در محل این دانشگاه برگزار شد.

اين تفاهم نامه با هدف تقويت و توسعه همكاري هاي علمي، پژوهشي، فناوري، آموزش و خدماتي به منظور حل مسائل اولويت دار استان و با در نظر گرفتن ظرفيت هاي علمي، تجربه و تخصص استادان دانشگاه صنعتي اصفهان و پشتيباني مادي و معنوي سازمان بسيج علمي و فناوري كشور براي مدت 10 سال منعقد شد و طرفين متعهد شدند كه اقدامات اجرايي براي پياده شدن اهداف اين تفاهم در مدت كوتاهي آغاز گردد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در این آئین گفت: سازمان بسيج به واسطه نفوذ و اعتباري كه در ميان تمامي اقشار جامعه دارد، توانسته است در هر رده و صنفي از وكلا وكارمندان وكارگران تا جامعه علمي اساتيدو دانشجويان و پزشكان، گروه هاي مؤثر بسيج تشكيل دهد.

سردار مجتبی فداء افزود: حضور مراكز بسيج دركنار سازمان ها، كمك به مديريت ها براي تقويت فرهنگ ايثار و شهادت است و در تحقق شعار سال با همكاري و هم افزايي اعضاي مؤثر بسيج  خواهد بود.

وی با اشاره به اين كه به واسطه اعتبار سازمان بسيج، افراد مخترع و مبتكر بسياري براي پيگيري طرح ها و ايده هايشان به اين سازمان مراجعه مي كنند، تأكيد كرد: اثبات و پيگيري فرآيند توليد يك اختراع در مراكز علمي و دانشگاهي امكان پذير است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: ايجاد مركز نوآوري علمي و فناوري بسيج در دانشگاه با اين رويكرد پيشنهاد شده است كه اعتبار علمي دانشگاه صنعتي اصفهان در كنار پشتيباني مادي و معنوي سپاه يك اقدام عملي مؤثر در پيشرفت و توسعه ملي و پاسخ به نيازهاي ضروري استان باشد.

سردار فداء با بيان اين‌كه ايجاد اين مركز براي بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي علمي دانشگاه صنعتي اصفهان و همجواري با شركت هاي دانش بنيان است تصريح کرد: افزون بر اين‌ها، حضور در منطقه اي كه از يك سو به مركز تحقيقات خودكفايي نيروي زميني سپاه در خميني شهر و از سوي ديگر به منطقه صنعتي و استراتژيك اصفهان و نجف آباد، دسترسي خواهد داشت، مي تواند  از ويژگي هاي برجسته اين مركز نوآوري براي حصول نتيجه مؤثر باشد.

وي با اشاره به اين كه بسيج اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان انديشمندان برجسته با سپاه استان همواره همكاري داشته اند تأكيد كرد: ما اميدواريم با انعقاد اين تفاهم نامه شاهد توسعه همكاري هاي جامعه بسيج اساتيد دانشگاه صنعتي اصفهان با مركز نوآوري و فناوري بسيج استان باشيم.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در اين نشست با برشمردن دستاورهاي درخشان دانشگاه صنعتي اصفهان در همكاري با مراكز علمي و صنعتي بيان داشت: ساختارهاي پژوهشي دانشگاه زماني مؤثرعمل مي كند كه در ارتباط تنگاتنگ با صنعت قرار داشته باشد.

دكتر سيد مهدي ابطحي افزود: به اشتراك­گذاري ساختارهاي پژوهشكده هاي دانشگاه از جمله پژوهشكده فولاد، پژوهشكده آبفا و پژوهشكده حمل و نقل، توانسته بيش از پيش در حل مشكلات صنعت مؤثر باشد.

وي با اشاره به اين كه در توسعه فناوري، وجود بازار و‌‌متقاضي مهم است خاطر نشان كرد: رشد 50 درصدي درآمد دانشگاه حاصل از فروش فناوري نشان مي دهد كه دانشگاه مسير درستي طي كرده است.

ابطحي با بيان اين كه اعتماد دولت و صنعت نتيجه سال ها تلاش علمي است، ادامه داد: همانطور كه دانشگاه صنعتي اصفهان در ساخت رادارهاي هواپيماهاي غيرنظامي و ربات هاي هوشمند زيرسطحي پيچيده، توانست پاسخگوي نياز كشور باشد، در بسياري از صنايع امروز توانمندي توسعه و صادرات دارد.

وي با اشاره به نقش اثرگذار بسيج در دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: دانشگاه صنعتي اصفهان ذاتاً يك دانشگاه دين باور و مذهبي است و همواره احساس خدمت به انقلاب اسلامي در آن وجود داشته است. از اين رو، هميشه نقش بسيج اساتيد، بسیج كاركنان و بسیج دانشجویی در کنار پژوهشكده شهيد اعتباري در آن پررنگ و قوي بوده است.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با برشمردن مزاياي طرح ايجاد مركز توسعه و تجاري سازي فناوري با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تصریح کرد: حضور شركت هاي فناور، نمايشگاه دائمي فناوري، مؤسسات تبادل تجاري فناوري، شعب ارزي بانك ها و... منجر به جذب صدها ميليارد تومان سرمايه براي زيرساخت و سه هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در اين منطقه ويژه خواهد شد كه به عنوان يك مركز براي توليد و بازار فناوري، همگرايي و توسعه علمي و فناوري را به دنبال خواهد داشت.  

ابطحي در پايان با بيان اين كه وجود آيين نامه هاي مختلف راه اندازي مراكز نوآوري و داوري تخصصي فناوري در دانشگاه مي تواند بر سرعت عمل راه اندازي مركز نوآوري بسيج مؤثر باشد خاطر نشان كرد: تدوام اين مسير براي رسيدن به نتيجه مناسب نيازمند جلسات سياست گذاري مشترك و مراقبت در سال هاي نخست است.

در پایان این نشست تفاهم نامه 10 ساله راه اندازي مركز نوآوري بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اصفهان به منظور تقويت و توسعه همكاري هاي علمي، پژوهشي، فناوري، آموزش و خدماتي جهت حل مسائل اولويت دار استان اصفهان به امضای رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان رسید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.