کدخبر:1253/14000409

9 تیر 1400

با حضور فرمانده سپاه خمینی شهر:
مسئول جدید بسیج کارکنان شهید شوشتری دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد + گزارش تصویری
در آئینی با حضور رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه صنعتی اصفهان و فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر، مهندس علی جمشیدیان به عنوان مسئول جدید بسیج کارکنان شهید شوشتری دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد.

در این مراسم که روز گذشته و با حضور سرهنگ کریمیان فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر، دکتر سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر بهروز ارباب شیرانی معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه، جمعی از مدیران و اعضای بسیج کارکنان شهید شوشتری دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد از تلاش های مهندس حسین طاقداری به عنوان مسئول سابق این مجموعه تقدیر و مهندس علی جمشیدیان به عنوان مسئول جدید بسیج کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان معرفی شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی گفت: این شهید والامقام تنها 30 ماه بعد از انقلاب به این کشور خدمت کرد اما حاصل تلاش های گسترده ایشان دستاوردهای بزرگی چون تدوین قانون اساسی، تشکیل خبرگان اول و به تقنین درآوردن قالب فکری ولایت فقیه بود.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: این ساختار انقلاب اسلامی را پویا نگه داشته و بدین ترتیب از نعمت های بزرگ جمهوری اسلامی است.

وی بسیج را از جمله نهادهایی دانست که از دیرباز در دانشگاه صنعتی اصفهان در زمره فعال ترین تشکل ها بوده است و ادامه داد: مشکلات متعدد اقتصادی، عدم اعتماد مردم به مدیران، تحریم و مشکلات بین المللی پیچیده از جمله مهم ترین چالش های دولت پیش رو است و کمک در حل این مسائل و توجه به این اقتضائات در مجموعه بسیج بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، از کارکنان این دانشگاه به عنوان قشری سخت کوش، صبور، کم توقع و خدوم یاد کرد و گفت: درک این عزیزان از شرایط فعلی کشور بسیار بهتر از برخی دیگر از اقشار است.

ابطحی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی اصفهان هم اینک به عنوان یک دانشگاه اجتماعی درموضوعاتی چون کرونا پشتیبان دیگر بخش ها همچون دانشگاه علوم پزشکی بوده است، تصریح کرد: در این راستا بسیج باید درعین پیگیری نشاط اجتماعی در دولت پیش رو، مشکلات جامعه را به دانشگاه منتقل نماید.

وی اطمینان و اعتماد بخشی به جامعه، ارائه خوراک فکری مناسب به مدیران، ایجاد ارتباط و همبستگی درون سازمانی میان دانشجویان،‌کارکنان و اعضای هیئت علمی، انعکاس مسائل اجتماعی، ایجاد نشاط، تشکیل کارگروه های کارمندی در موضوعات مختلف به منظور ارتباط با بیرون از دانشگاه و در نهایت کمک به ایجاد شرایط محیطی بهتر را از جمله انتظارات از بسیج عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر نیز در این مراسم بهترین تعریف برای بسیج و بسیجیان را تعریف بینان گذار انقلاب اسلامی دراین خصوص دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند بسیجیان نام و نشان در گمنامی پیدا کردند.

سرهنگ محمد کریمیان افزود: امروز راه حل برون رفت از مشکلات مختلف کشور تفکر بسیجی و جهادی است.

وی با بیان این که بعد از مراسم تشییع امام خمینی(ره) هیچ آئین تشییعی مانند سردار شهید سلیمانی برگزار نشد، تصریح کرد: در این مراسم همه اقشار مردم با تمامی سلیقه ها به صورت متحد گردهم آمدند چرا که حاج قاسم سلیمانی با آن همه عظمت فرموده بودند روی قبر من بنویسید سرباز صفر ولایت.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر با اشاره به وجود سه مجموعه بسیج فعال دانشجویی، کارمندی و اساتید در دانشگاه صنعتی اصفهان بر همدلی و انسجام این سه مجموعه در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رهبر عضو هیئت علمی مرکز معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان در سخنان کوتاهی گفت: بسیجی پیرو مولا علی(ع) است و از این رو هیچ گونه بی نظمی در بسیج معنا ندارد.

وی با اشاره به وصیت امیرالمؤمنین با عنوان «اوصيكم بتقوي الله و نظم امركم»، افزود: ایشان در این فراز از وصیت شان توصیه به نظم درونی یعنی عقل و ایمان و نیز نظم بیرونی به منزله نظم مورد نظر ما نموده اند.

سخنرانی کوتاه معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان، مدیر حراست دانشگاه و قرائت فرازهایی از وصیت نامه شهید کاظم گمار(دانشجوی شهید رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان) توسط مهندس حسین طاقداری مسئول سابق بسیج کارکنان شهید شوشتری دانشگاه، از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان این مراسم با اهدا لوح ها و هدایای یادبودی از تلاش های مهندس حسین طاقداری تجلیل و ضمن قرائت حکم مسئول جدید بسیج کارکنان شهید شوشتری دانشگاه صنعتی اصفهان که توسط فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر صادر شده بود، مهندس علی جمشیدیان به طور رسمی به عنوان مسئول این مجموعه معرفی گردید.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.