کدخبر:1407/14000116

16 فروردین 1400

پیام تسلیت رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان درپی درگذشت استاد فقید و رئیس اسبق مرکز معارف دانشگاه
جناب آقای دکتر حمیدرضا فولادگر  نماینده محترم ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو محترم هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان با سلام و احترام؛ درگذشت پدر ارجمندتان، شادروان استاد حاج محمد فولادگر پژوهشگر و مدرس برجسته‌ی نهج‌البلاغه و رئیس فقید مرکز معارف دانشگاه صنعتی اصفهان را به جنابعالی، خانواده معزز و بازماندگان بیت شریف آن مرحوم و تمام دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان آن استاد وارسته تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال، رحمت بیکران و همنشینی با ائمه معصومین(علیهم السلام) برای آن فقید سعید مسئلت دارم.    سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

استاد محمد فولادگر در سال ۱۳۰۴ در اصفهان به دنیا آمد و علاوه بر داشتن تحصیلات حوزوی، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشتۀ ادبیات عرب هم بود.

مرحوم فولادگر که پیش از این به عنوان استاد و رئیس مرکز معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان خدماتی ماندگار به جای گذاشت، مؤلف قریب به ۲۰ جلد کتاب بود و در مکتب بزرگانی همچون آیت‌الله طیب، پرورش یافت.
وی بیش از نیم قرن در حرفه تراشکاری فعالیت داشت و بیش از سی‌سال در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم به تدریس دروس عمومی و تخصصی حوزه معارف اسلامی مشغول بود.

این مدرس نهج‌البلاغه در دوران جوانی با حضور در مجامع مذهبی و تشکل‌های انقلابی نظیر انجمن تبلیغات دینی، در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتی تأثیرگذار داشت.

مرحوم فولادگر همچنین در عرصه‌های سیاسی و انتخابات و برگزاری جلسات پرشور و سخنرانی‌های مذهبی ـ سیاسی وقت، در دوران فعالیت‌های آیت‌الله کاشانی و نهضت ملیدو دعوت از چهره‌های کشوری و شهری، حضوری چشمگیر داشت.

این مفسر نهج‌البلاغه به عنوان عضو هیئت علمی در تأسیس دانشگاه معارف قرآن مؤثر بود و با همراهی بعضی از همکاران، نقشی جدی در تأسیس رشتۀ تخصصی نهج البلاغه ایفا کرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.