کدخبر:1200/13991126

26 بهمن 1399

انتشار دوكتاب در حوزه ورزش وتندرستي كارمندان به قلم مدرس مركز تربيت بدني دانشگاه صنعتي اصفهان
كتاب هاي"تندرستی هوشمندانه در محیط کار" و "تغییرات سالمندی با فعالیت بدنی" به قلم دكتر مجتبي بابايي خورزوقي عضو هیئت علمي مركز تربيت بدني دانشگاه صنعتي اصفهان منتشر شد.

دكتر مجتبی بابایی در رابطه با نگارش کتاب تندرستی هوشمندانه در محیط کار (مشاغل اداری و دفتری) گفت: كاركنان به علت نحوه کار و مدت طولاني فعاليت، با ساختارهای حرکتی اشتباه و كم تحرکی مواجه هستند و در نهایت مشکلاتی از نظر اسکلت بدنی برای آن ها ایجاد می شود.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته به دنبال آن بودیم تا افراد در محیط کاری خود و با استفاده از کمترین ابزار موجود بتوانند فعالیت های ورزشی انجام دهند.

مدرس تربيت بدني دانشگاه صنعتي اصفهان خاطرنشان کرد: در این کتاب علاوه بر اشاره به مشکلات به وجود آمده برای افراد، راهکارها و تصاویری نیز برای انجام فعالیت های متناسب با محیط کار ارائه شده است.

بابايي همچنین در خصوص کتاب" تغییرات سالمندی با فعالیت بدنی" گفت: با توجه به این که جامعه ما به سمت سالمندی می رود نیاز بود که در این زمینه تحقیقات و مطالعاتی صورت بگيرد و آن ها را با تغییر و تحولاتی که برایشان رخ می دهد آشنا کنيم.

وي افزود: انجام فعالیت های بدنی در جلوگیری از بروز بیماری های دوران سالمندی و برخی از خطرات در این مقطع سنی از جمله خطر سقوط و زمین خوردن مؤثر است.ترغيب و تشويق افراد براي جلوگيري از عوارض كهولت سن با فعاليت هاي ورزشي درست، هدف اصلي نگارش اين كتاب است.

گفتني است: اين دو كتاب در ايام دهه فجر با حضور مديركل ورزش و جوانان استان اصفهان وديگر مسئولين ورزشي در هیئت ورزش های همگانی شهرستان اصفهان رونمايي شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.