کدخبر:1448/13991118

18 بهمن 1399

مدرسه ملی ابررسانایی وکاربردها 23 و 24 بهمن دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار مي شود
مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها، ۲۳و ۲۴بهمن ماه سال جاري به میزبانی دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار می شود.

دبیراجرايي این رویداد علمی با اعلام اين خبرگفت: یکی از راه های تقویت و گسترش دانش استراتژیک كوانتومي، برگزاری مدرسه های علمی است.

دکتر حمیده شاکری پور با بيان اين كه هدف ما،آموزش درست و اصولی مفاهیم ابررسانایی و کاربردهای به روز آن، به زبان آسان  است، ادامه داد: دانش کوانتمی در فناوری‌های مهمی مانند شتابدهنده‌ سرن، تصویربرداری فوق دقیق پزشکی، قطارهای فوق سریع، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، موتورهای سبک و سریع، منابع ذخیره‌ی بزرگ انرژی، زیردریایی‌ها، رادارها، مخابرات بدون سیم و بسیاری از آزمایشگاه های پیشرفته که با میدان مغناطیسی بالا کار می‌کنند، به کار گرفته شده است.

وي افزود: متأسفانه در ایران، توجه چندانی به این دانش مهم نمی‌شودكه شايد یکی از دلایل نپرداختن به آن عدم اطلاع افراد مستعد در مراکز علمی از اهمیت راهبردی این موضوع است.

استاديار دانشكده فيزيك دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در این مدرسه با گردهم آمدن برجسته ترین اساتید و محققین داخلی و خارجی در زمینه ابررسانایی و بحث و تبادل اندیشه درمورد آخرین دستاوردهای تحقیقاتی این حوزه، سعي مي شود دانش متخصصان كشورمان در اين زمینه به روز و كاربردي شود.

شاكري پور، مخاطب اصلي اين دوره را دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی فیزیک، محققان پسادکتری و استادان دانشگاه دانست و تصريح كرد: شركت كنندگان در این دوره مي توانند از ارائه اساتيد به نام دانشگاه هاي كشور همچون دكتر سیداکبر جعفری و دكتر سید میر ابوالحسن واعظیاز از دانشگاه صنعتي شريف، دكتر محمدي زاده از دانشگاه تهران و اساتيدي از دانشگاه صنعتي اصفهان و نیز از حضور دكتر محمد يزداني اسرمي از دانشگاه استراثكلايد بريتانيا بهره مند شوند.

شايان ذكر است: در مدرسه ملی ابررسانایی محورهاي علمي ابررسانای دمای اتاق، هيدريدهای تحت فشار، شکست تقارن و فازهای ابررسانایی، ابررساناهای توپولوژیک وکاربردهای آن، شکل های جدید نظم ابررسانايى در مواد ديراك و ابررساناهای پایه آهن، آموزش و به بحث و بررسي علمي گذاشته مي شود.

همچنين يك کارگاه  آموزشی با عنوان"آنالیز  کیفی و کمی پراش پرتو ایکس"، با هدف آموزش چگونگی یافتن فازهای درون ترکیب تان و محاسبه پارامترهای شبکه بلوری، برگزار مي شود.

این رویداد علمی  ۲۳و ۲۴ بهمن  از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۷:۱۵عصر برگزار می گردد و علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی http://www.psi.ir/f/nsas2021 و Physics.iut.ac.ir/fa/school_sc مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.