کدخبر:1434/13990812

12 آبان 1399

با اجراي طرح بزرگ آموزشي، فرهنگي هدا:
فرآيند دانشگاه پذيري نودانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان تسهيل مي شود
54 استاد راهنما و170 رابط و هميار دانشجويي در طرح هدا (هدايت استاد محور)، نودانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان را در سال اول ورود به دانشگاه، همراهي مي كنند.

مسئول دبيرخانه طرح هدا با بيان اين كه اين طرح براي دهمين سال متوالي است که توسط معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه صنعتي اصفهان اجرا مي شود؛ گفت: شرايط جديد ثبت نام نودانشجويان به خاطر شيوع بيماري كرونا سبب شد نتوانيم به صورت حضوري برنامه استقبال داشته باشيم اما همين امر، برنامه ريزي و تلاش دبيرخانه طرح هدا را نسبت به تجربه سال هاي گذشته متفاوت و پوياتر كرد.

دكتر فرزانه علي حسيني، افزود: در این طرح تلاش می‌شود با هدايت استادان راهنما و بهره گیری از حضور دانشجویان سال های بالاتر به عنوان همیار، برنامه‌های ویژه ای جهت آشنایی بهتر و ارتباط پربارتر دانشجویان با فضاي دانشگاهي و قوانين و مقررات آموزشي در سال اول تحصيلي شکل گیرد و آگاهي دانشجويان را نسبت به حقوق و وظايف دانشجويي افزايش دهد.

وی خاطر نشان كرد: همياران طرح هدا از میان دانشجویان واجد صلاحیت سال های بالاتر کارشناسی و یا تحصیلات تکمیلی انتخاب شده اند كه زیر نظر یکی از استادان راهنما مي‌كوشند با اقداماتی نظیر برقراری ارتباط مؤثر و مستمر با دانشجويان زیر مجموعه خود و انتقال تجارب دانشجويي خویش، ضمن ايجاد فضايي دوستانه نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی و بالندگی دانشجویان ايفا نمايند.

مسئول دبيرخانه طرح هدا با اشاره به برگزاري دو نشست توانمند سازي استادان راهنما و همياران در آبان ماه، اصریح کرد: برنامه ريزي و آموزش هاي لازم به استادان راهنما و همياران ارايه شده است و با چينش گروه ها بر اساس اسامي پذيرفته شدگان هر دانشكده، اولين تماس همياران با نودانشجويان برقرار مي شود.

علی حسینی با بيان اين كه يكي از وظايفي كه در طرح هدا باعث آرامش خاطر دانشجويان و خانواده هاي آنان خواهد بود، رصد وضعيت تحصيلي در سال اول ورود به دانشگاه است، افزود: با تشكيل گروه درسامانه آموزشي دانشگاه (يكتا) توسط استادان راهنما، برآورد كلي وضعيت آموزشي نودانشجويان انجام مي شود و در صورت لزوم، مشاوره و راهنمايي هاي لازم را دريافت مي كنند. 

استاديار دانشكده مهندسي نساجي دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: با تشكيل گروه هاي مرتبط با طرح هدا در شبكه های اجتماعي و برگزاري جلسه معارفه دانشكده ها به صورت مجازی، برگزاری نشست هاي استادان با همياران و نودانشجويان و نیز برگزاري كارگاه هاي آموزشي تربيتي و روانشناختي، فضاي دانشگاهي براي عزيزان نودانشجو ترسيم و به سؤالات و مشكلات احتمالي آن ها  از روزهاي نخست تا پايان سال اول تحصيلي پاسخ داده مي شود.

گفتني است: این طرح با پيشينيه اي از اجراي طرح رفعت (رابطين فرهنگي، علمي، تربيتي) كه طي سال هاي 1389 تا 1392در دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده است، با اصلاحاتي برآمده از نظرات دانشگاهيان از سال 1393 با عنوان طرح هدا ( هدايت استادمحور) به تصويب هيئت رئيسه دانشگاه رسيد و همه ساله توسط معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه صنعتي اصفهان اجرا مي شود.  

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.