کدخبر:1008/13990722

22 مهر 1399

استادیاردانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهشگر جوان برگزیده شمشين جايزه ابوريحان بيروني
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران استادیار دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه 5 جوان نخبه دیگر را به عنوان پژوهشگران جوان برجسته رشته‌های علوم پایه، برگزیدگان ششمین دوره اعطای جایزه ابوریحان بیرونی در سال 1399 معرفی کرد.

در این دوره از جایزه ابوریحان بیرونی ویژه پژوهشگران جوان برجسته در رشته های علوم پایه، دکتر سجاد لکزیان عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، به همراه دکتر ایمان ستایش، عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه تربیت مدرس، به عنوان دو پژوهشگر جوان برجسته در گروه ریاضی معرفی شدند.

دكتر سجاد لكزيان  متولد سال 1361، دكتراي هندسه از دانشگاه شهري نيويورك را دارد. همچنين وی دارنده مدرك پسادكترا از دو دانشگاه بركلي و بن آلمان است.

این پژوهشگر جوان برجسته کشور، دارنده عناوين متعدد علمي– پژوهشي است و چاپ بیش از 10 مقاله در مجلات معتبر بین المللی، داوری مقالات در مجلات معتبر داخلی و بین المللی، داوری مسابقات ریاضی انجمن ریاضی ایران، سخنرانی در بیش از 40 سمینار و کنفرانس داخلی و خارجی و ارائه بیش از 15 سخنرانی بین المللی تنها بخشی از کارنامه علمی و پژوهشی وی می باشد.

استاديار جوان دانشكده علوم رياضي دانشگاه صنعتی اصفهان، در دوران دانشجويي خود نيز  توانسته مدال طلای 28 امين مسابقات دانشجويي انجمن رياضي ايران، مدال نقره 27امين مسابقات دانشجويي علمي رياضي ايران و  مدل برنز 11 و 12امين مسابقات بين المللي رياضي دانشجويي را كسب نماید.

همچنین فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران جایزه ابوریحان بیرونی را به چهار تن ديگر از اساتید برجسته در رشته هاي شیمی، فیزیک و زيست شناسي از دانشگاه هاي سراسر كشور اعطاءکرد.

براساس اعلام گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق مراسم اعطای جایزه به برگزیدگان سال ۱۳۹۹ جایزه ابوریحان بیرونی، این فرهنگستان ضمن اعلام همگانی اسامی برگزیدگان و تبریک به آنان، لوح تقدیر این نخبگان جوان را به شیوه ای درخور برای آنان ارسال می کند و از آن ها دعوت می نماید تا در یکی از جلسات گروه علوم پایه سخنرانی های علمی خود را ایراد کنند.

گفتني است: گروه علوم پایه فرهنگستان علوم هر سال با گرامیداشت مقام علم و دانش ابوریحان بیرونی، این جایزه را به یک نفر از دانشمندان جوان زير 40 سال و برجسته در رشته های علوم پایه کشور که در حوزه تخصصی خود شاخص بوده و از حسن شهرت علمی و اخلاقی برخوردار باشند، اعطا می نماید.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.