کدخبر:1332/13990602

2 شهريور 1399

بازديد معاون استاندار اصفهان از محصولات دانش بنیان مقابله با كرونا دردانشگاه صنعتي اصفهان+گزارش تصويري
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، در بازدید از زیرساخت های تولید محصولات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دانشگاه صنعتی اصفهان، بر حمایت از این اقدامات مؤثر تأکید کرد.

دکتر سید حسن قاضی عسگر در اين بازديد، مجموعه زیرساخت های تولید تجهيزات مقابله با ويروس كرونا كه از زمان شيوع این بيماري در دانشگاه صنعتي اصفهان فعال شده است را مثبت ارزيابي كرد و خواستار حركت مستمر در اين زمينه شد.

دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با ظرفيت 50 لیتر و مجهز به مرغوبترین انواع لامپ UVC عاری از ازن از جمله تجهيزات در اين زمينه محسوب مي شود که از نظر اندازه و شکل مشابه دستگاه ماکروویو است و براي ضدعفونی كردن هر شیئی قابل بهره برداری می باشد.

بهره برداران خانگی، هرگونه اشیایی که از بیرون از منزل وارد می شود را به مدت چند دقیقه درون این دستگاه قرار می دهند تا با بی اثر شدن تمامی ویروس ها و باکتری های احتمالی موجود بر روی اشیاء، عملیات گندزدایی یا ضدعفونی آن ها به انجام رسد.

دستگاه پرتوی فرابنفش براي ضدعفونی كردن واگن های قطارشهری نيز از ديگر دستگاه هاي ساخته شده توسط محققان دانشگاه صنعتي اصفهان است كه به منظور پاکسازی واگن های قطار شهری و دیگر اماکن عمومی طراحی و تولید شده است.

این دستگاه با هدف استفاده در واگن های قطار شهری به منظور ضدعفونی نمودن محیط این مکان پرتردد در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی و ساخته شد.

از این محصول در ضدعفونی سازی سایر اماکن اداری، بیمارستان ها و مراکز خدماتی نیز استفاده می شود.

همچنين با ساخت دستگاه صنعتی الکتروریسی نانو الیاف، ضمن راه اندازی خط تولید کامل ماسک های استاندارد N95، روزانه بیش از 15 هزار عدد از این نوع ماسک در حال توليد و عرضه به بازار مصرف است.

دست یابی به دانش فنی تولید این نوع دستگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان، مرغوبیت، تمام اتوماتیک بودن، اختلاف قیمت قابل توجه نمونه ساخته شده با دستگاه های مشابه خارجی و امکان ارزآوری چشمگیر با تولید انبوه از جمله مزاياي دستگاه صنعتی الکتروریسی نانو است.

تولید محصولات پزشکی همچون باند و گازاستریل و توليد صنایع سلولوزی همچون کاغذهای ضد آب و دستمال کاغذی های آنتی باکتریال از كاربردهاي اين دستگاه است.

معاون استاندار اصفهان همچنین در این بازید از خطوط مختلف تولید ماسک های سه لایه، پنج لایه و شش لایه دانشگاه صنعتی اصفهان که به همّت محققان این دانشگاه طراحی و راه اندازی شده است بازدید کرد.

گفتني است: دانشگاه صنعتي اصفهان از ابتداي شيوع بیماری ویروس کرونا، با بهره گيري از توانمندي هاي پژوهشي محققان خود، گام هاي موثري در توليد محصولات گوناگون برای مقابله با اين ويروس را برداشته است.

گزارش تصويري

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.