کدخبر:1146/13990519

19 مرداد 1399

برگزاری پرشور ویژه برنامه های بزرگداشت عید سعید غدیر در دانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
همزمان با اعیاد فرخنده ماه بزرگ ذی الحجه به ویژه عید سعید غدیر خم و با تشکیل ستاد بزرگداشت این عید بزرگ در دانشگاه صنعتی اصفهان، ویژه برنامه های متعددی به منظور گرامی داشت این ایام برگزار شد.
این ویژه برنامه ها با هدف بزرگداشت عیدالله الأکبر، بزرگترین عید تاریخ بشریت، معرفت افزایی پیرامون این واقعه، نشر فضائل الهی امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) و ایجاد فضای نشاط و معنویت در دوران کرونا برای دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان و خانواده ایشان برگزار شد.

این جشنواره با پویش همگانی « من امیرالمؤمنین را دوست دارم » ، با ویژه برنامه های متعددی همچو ن تجلیل از سادات دانشگاه، اجرای سرود به طور زنده در محوطه های عمومی دانشگاه، فرهنگ سازی و احیاء سنّت های دیرینه غدیر، مسابقات روزانه، پویش عکس، مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، مسابقه تزئین منزل، مسابقه اجرای لباهنگ، اطعام غدیر و نورافشانی همراه بود.

در روزهای کاری منتهی به عید سعید غدیر، تعدادی از معاونین و مدیران دانشگاه به همراه مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با سرکشی به محل کار سادات کارمند و عضو هیئت علمی دانشگاه، با اهدای هدایای معنوی از جایگان و شأن والای بیش از 80 نفر از فرزندان اهلبیت(علیهم السلام) تجلیل کردند.

درهمین ایام گروه سرود مرّکب از دانش آموز نوجوان، با حضور در محوطه های عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن اجرای زنده سرود در وصف مولا علی (علیه السلام)، لحظات شاد و معنوی را برای حضار فراهم نمودند.

در بخش فرهنگ سازی و احیاء سنّت های دیرینه عید سعید غدیر خم، ضمن فضاسازی در محوطه های عمومی و معابر اصلی دانشگاه، مجموعه پیام های مختصر روزانه در سامانه مکاتبات اداری و شبکه های اجتماعی ستاد بزرگداشت غدیر منتشر شد.

در مسابقات روزانه این جشنواره، طی مدت 5 روز، به طور روزانه فایل صوتی از داستانی مرتبط با واقعه غدیر خم به عنوان منبع پاسخگویی به سؤالات، از طریق سامانه مکاتبات اداری و شبکه های اجتماعی ستاد بزرگداشت غدیر منتشر و به همراه آن سؤالات مسابقه ارائه گردید.

علاقه مندان پس از استماع این داستان صوتی تا ساعت 24 همان شب، پاسخ های صحیح را پیامک نمودند و نتایج هر روز از مسابقه به قید قرعه در روز بعدی اعلام گردید.

در مسابقه عکاسی این رویداد فرهنگی مذهبی، شرکت کنندگان پس ا ز طراحی شعار این پویش با عنوان «من امیرالمؤمنین را دوست دارم »، به صورت فردی و یا خانوادگی و با در دست داشتن این شعار عکس می گیر ند، که تصاویر برتر ارسالی با اولویت طراحی های خلاقانه شعار، انتخاب و طی روزهای آتی معرفی خواهد شد.

در مسابقه نقاشی این پویش که ویژه فرزندان تا 9 سال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، سه داستان کوتاه و جذّاب مرتبط با واقعه غدیر برای علاقه مندان منتشر شده است که شرکت کنندگان تا 20 مردادماه فرصت دارند تا نقاشی های خود مبتنی بر این سه داستان را بصورت مجازی و یا به طور فیزیکی به ستاد بزرگداشت غدیر دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه نمایند.

در بخش مسابقه کتابخوانی جشنواره بزرگ عید سعید غدیر با محوریت کتاب های " کیمیاگر، نوشته رضا مصطفوی " و " ناقوس ها به صدا در می آیند، اثر ابراهیم حسن بیگی " ، علاقه مندان پس از دریافت هریک از این کتاب ها با تخفیف 50 درصدی و یا دریافت نسخه الکترونیک آن، در مسابقه این بخش از جشنواره که 26 مردادماه برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

مسابقه تزئین منزل به مناسبت عید سعید غدیر، دیگر بخش خانوادگی جشنواره بزرگ غدیر دانشگاه صنعتی اصفهان است که دانشگاهیان علاقه مند تا 20 مردادماه فرصت دارند تا ویدئوهای 60 ثانیه ای خود از این تزئینات را به جشنواره ارسال نمایند.

در این بخش نیز تزئینات خلاقانه و کم هزینه از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

مسابقه لباهنگ نیز از دیگر بخش های جذاب این رویداد فرهنگی است که دانشگاهیان علاقه مند می توانند با ا جرای قطعه «امیر بی گزند» با صدای محسن چاوشی به صورت لباهنگ، ویدئوی اجرای خود را تا 26 مردادماه به این جشنواره ارائه نمایند.

با احیاء سنّت ارزشمند اطعام عید سعید غدیر، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان کمک های مؤمنانه خود را جهت اطعام در این روز آسمانی به ستاد بزرگداشت عید سعید غدیر اهداء نمودند.

ستاد بزرگداشت غدیر دانشگاه صنعتی اصفهان، امسال در شب عید سعید غدیر نیز با اجرای ویژه برنامه جذّاب نور افشانی در آسمان دانشگاه صنعتی اصفهان، لحظاتی به یادماندنی برای دانشگاهیان ساکن در محیط دانشگاه و خانواده ایشان فراهم نمود.

با پایان یافتن زمان مسابقات فرهنگی، هنری، مذهبی در 26 مردادماه، منتخبان و نفرات برتر بخش های مختلف جشنواره بزرگ عید سعید غدیر دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان ماه جاری تجلیل خواهد شد.

گفتنی است: ستاد بزرگداشت عید سعید غدیر دانشگاه صنعتی اصفهان با محوریت بسیج کارکنان شهید شوشتری و با همکاری اداره کل روابط عمومی، معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان به اجرای این ویژه برنامه ها پرداخت.

گزارش تصویری تجلیل از سادات...

گزارش تصویری اجرای زنده سرود...

ویدئوکلیپ...

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.