کدخبر:1001/20200616

27 خرداد 1399

دکتر ابطحی در گفتگوي زنده اينستاگرامي عنوان کرد:
سلامت دانشگاهیان مهم ترین مؤلفه اخذ تصمیمات دردانشگاه صنعتی اصفهان است
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان درگفتگوي زنده اينستاگرامي، ضمن تبیین مهمترين مباحث آموزشي و دانشجويي، توجه به سلامت دانشجویان را مهم ترین مؤلفه جهت اخذ تصمیمات در این دانشگاه عنوان کرد.

دكتر سید مهدی ابطحي با بيان اين كه برای اتخاذ یک تصمیم درست ساعت‌های زیادی صرف می‌شود و حتماً نظرات دانشجویان در این تصمیم ديده مي شود، گفت: دانشگاه، کشور و دنیا درگیر سختی‌هايي است كه باعث می‌شود ما نتوانیم یک تصمیم صددر صد بدون نقص اتخاذ کنیم.

وي با تأکید بر اهمیت آسودگي خیال دانشجویان در زمینه‌های مختلف، افزود: باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که بیشترین منفعت جمعی و کمترین خسارت در آن لحاظ شده باشد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به اين كه سلامت دانشگاهیان در اولویت است، گفت: باید قبول کنیم که شرایط سخت است و هیچ تصمیمی کاملاً منافع جمع دانشگاه‌ را در بر نخواهد داشت، اما می‌خواهیم بهترین تصمیم را با یکدیگر بگیریم.

ابطحي با تأكيد بر اين كه با همه سختي ها این ترم تحصیلی را به جلو برده ايم، افزود: بعد از نوروز كيفيت درس ها بهتر شد و ستادهايي در دانشگاه از دانشجويان خبرگيري كردند كه با كمك مجموعه هاي دانشجويي اين اتفاق افتاد.

وي ادامه داد: در مقطع فعلي بايد اين ترم را به اتمام برسانیم، امتحانات برگزار شود و دانش آموختگان آن نيز فارغ‌التحصیل شوند، بنابراين باید در ترم جاری آزمون‌ها برگزار شود و برای دروس نظری نقطه پایان وجود داشته باشد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين كه هر چقدر این موضوع برای بعد باز بماند این سختی بیشتر می‌شود، تصریح کرد: دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با شکل آموزش وجود داشت، از جمله حضور سه مرحله‌ای دانشجویان در دانشگاه، برگزاری امتحانات در دانشگاه‌های پیام نور شهرستان‌های مختلف، آزمون مجازی و ... ؛ كه همگي آن ها دارای محاسن و معایب گوناگونی بودند که باید در نهایت یک تصمیم‌ می‌گرفتیم و مجموعه شورای آموزشی دانشگاه و همکاراني كه كمك كردند، تك تك اين گزينه ها را مد نظر قرار دادند.

ابطحي با اشاره به اين كه اگر می‌خواستیم آزمون حضوری را برگزار کنیم و فراخوان بدهیم که دانشجویان بیایند، با این مشکل مواجه بودیم که امکان پذیرایی از دانشجویان در خوابگاه‌ها با ظرفیت بیش از یک چهارم را در یک محیط امن و سلامت نداشتیم، افزود: در حال حاضر در هر اتاق نهایتاً یک یا دو نفر می‌توانند ساکن شوند و حضور چند مرحله‌ای دانشجویان نیز باعث می‌شد تا اواخر مرداد امتحانات به طول بیانجامد كه مشقت و سختی فراوان همه مجموعه دانشگاهی را به دنبال داشت.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان، فعالیت درست شبكه، نگراني استادان براي عدم سلامت امتحان براي تعدادي محدود، مدل طراحي سوال و غیره را از جمله چالش هاي آزمون مجازی دانست و افزود: در نهايت با در نظر گرفتن موضوعي بسيار مهم همچون سلامت جسماني در شرايط كرونايي باعث شد تا در نهايت تصمیم به برگزاری آزمون به صورت مجازی گرفته شود.

ابطحي با بيان اين كه به تمامی مشکلات آزمون غیر حضوری واقف هستم، گفت: با 10 هزار دانشجو تماس تلفنی برقرار شده که بیش از 8 هزار تماس موفق بوده و می‌دانیم که چند در صد از دانشجویان در تأمین محتوای دیجیتال مشکل دارند كه براي بعضي از آن ها محتوا پست شده است.

وي کمک دانشجویان در تأمین سلامت برگزاری این آزمون به صورت غیرحضوری و كمك اعضای هیئت علمی مبنی بر قبول داشتن دانشجویان در رفتار سالم را امري بسيار مهم در اين زمينه ارزيابي كرد و ادامه داد: به همکاران دانشگاهی خودم عرض می‌کنم، قبول کنیم که قاطبه دانشجویان به سلامت امتحان مي دهند.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان موضوع جايگزيني قبول يا رد به جاي نمره در يك يا دو امتحان را در حال بررسی دانست و افزود: فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آزمایشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلی آن ها، ورود دانشجویان دکترا در بخش پژوهش، کارآموزی و دروس عملی دانشجویان کارشناسی و ... به اين معني است كه دانشگاه تا شهریور ماه برنامه بسیار فشرده‌ای را پیش رو دارد.

ابطحي با بيان اين كه از 17 خرداد ماه کلیه همکاران دانشگاه در قسمت کارمندی حضور دارند، افزود: آموزش اعلام کرده که می‌تواند ظرف دو هفته امتحاناتش را برگزار کند و اگر امکانات مجازی طولانی شود اشکالات بعدی را ایجاد می‌کند، بنابراين ما مجبوریم یک زمان‌بندی مشخص داشته باشیم.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي دانشجويان تحصيلات تكميلي، افزود: قبلاً حضور دانشجویان غیرخوابگاهی برای مقطع دکترا را اعلام کرده‌ایم؛ سپس به تدریج ورودی‌های 96 و دكتراهايي كه اسكان در خوابگاه را تقاضا نموده اند آغاز نموده ايم كه به تدريج به خوابگاه‌های تک‌نفره آمدند و در حال حاضر نيز حدود 60 نفر در خوابگاه هاي مجردي دانشگاه اسکان پیدا کرده‌ و مشغول فعاليت هاي پژوهشي هستند.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در رابطه با نگراني برخي از دانشجويان براي حضور در دانشگاه، حضور آنان را اختياري دانست و افزود: کسانی که بخواهند بیایند مي توانند حضور داشته باشند و از آزمایشگاه‌ها و حضور اساتید استفاده کنند و اين موضوع از 17 خرداد اتفاق‌ افتاده است.

ابطحي، تخليه خوابگاه ها را لازمه اسكان امن و سالم دانشجويان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی با يك چهارم ظرفيت خوابگاه ها دانست و افزود: اطلاعیه تخلیه خوابگاه‌ها به منظور ایجاد ظرفیت خوابگاهی براساس پروتکل‌های بهداشتی برای اسکان دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی جهت انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی و دروس عملی آن ها بوده است.

وي خطاب به دانشجويان گفت: اگر بتوانید خوابگاه‌ها را تخلیه کنید و یا به کسی وکالت بدهید که این کار را انجام دهد کمک بزرگی برای اجرای برنامه‌هاست.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با تأكيد بر اين كه ما در شرایطی هستیم که باید به یکدیگر کمک کنیم، افزود: می‌توانید به دانشگاه اجازه بدهید تا وسایل شما را تخلیه کند و يا در زماني ديرتر از موعد مقرر خودتان براي تخليه اتاق هايتان مراجعه كنيد.

وي در ادامه امن ترين شكل آزمون با توجه به شرايط فعلي را برگزاري آن به صورت مجازي عنوان كرد و گفت: تخليه خوابگاه ها كمك مي كند تا ما بتوانيم گستره استقرار امن را براي دانشجويان داشته باشيم و در نهايت نتیجه همه اين فعاليت ها اين مي شود كه دانشگاه بتواند اين ترم تحصيلي را به خوبي به پايان برساند و همگي مي توانيم از نتيجه آن استفاده كنيم.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در پايان گفت: نحوه ارزيابي امتحانات در حال بررسي است و اگر ما دقت هاي آموزشي داريم براي اين است كه شما از منافع دروان پس از فارغ التحصيلي بهره مند شويد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.