کدخبر:2144/13981007

7 دی 1398

با حضور شهردار و مدیران شهری اصفهان:
نشست بررسي زمينه هاي همكاري مشترك ميان شهرداري و دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد+گزارش تصويري
نشست بررسي زمينه هاي همكاري مشترك ميان شهرداري و دانشگاه صنعتي اصفهان با حضور شهردار و مدیران شهری اصفهان و هيئت رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان عصر امروز شنبه 7 دی ماه برگزار شد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان در اين نشست با تشریح تاريخچه این دانشگاه و دستاوردهاي ارزشمند آن، به ظرفيت هاي كم نظير این دانشگاه و ساختارهاي پژوهشي مناسب آن اشاره كرد وگفت: دانشگاه صنعتي اصفهان هم اینک در رتبه بندی یو. اس. نیوز داراي رتبه سوم كشور است و مطابق با رتبه بندي تايمز از سال 2014 تاكنون در بين 800 دانشگاه برتر دنيا و یکصد دانشگاه برتر آسیا قرار داريم.

دكتر سید مهدی ابطحي، با اشاره به اهداف کلان برنامه تحول دانشگاه در افق 10 ساله، دستیابی به مرجعیت علمی در آسیا، سرآمدی در تربیت دانش‌آموختگانی توانمند در تراز جهانی اخلاق مدار و نقش آفرین در توسعه کشور وتأثیرگذارترین دانشگاه کشور در منطقه پیرامونی خود را از جمله مهمترين اين اهداف برشمرد.

وی افزود: یکی از سه دانشگاه برتر کشور در تحقق جامعه دانایی محور، برخورداری از فضای علمی و فرهنگی پویا و کیفیت‌گرا، بین‌المللی شدن دانشگاه و دستیابی به منابع مالی پایدار، از ديگر اهداف برنامه تحول دانشگاه صنعتي اصفهان است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فعاليت بيش از 50 عضو هيأت علمي اين دانشگاه در 45 شركت دانش بنيان، به دستاورد هاي حوزه نوآوري و فناوري اشاره كرد و افزود: ارائه ايده راه اندازي پارك هاي علم و فناوري دركشور براي اولين بار، راه اندازي مركز نوآوري دانشگاه، استقرار مركز رشد دانشگاه در شهرك، توافق و همكاري نزديك با شهرك و پيگيري موضوع راه اندازي كريدور علم و فناوري اصفهان را از جمله اين دستاوردها است.

ابطحی، با اعلام اين كه در مركز نوآوري اين دانشگاه تاكنون 31 طرح فناور مورد حمايت قرار گرفته است، بیان کرد: از سال 1394 تا كنون 80 پروژه مشترك با شهرداري اصفهان داشته ايم و در سال 1397 نيز در ديگر بخش ها مبلغ 26 ميليارد و 400 ميليون تومان قرارداد ارتباط با صنعت بوده كه در سال جاري اين مبلغ به 35 ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است.

وی در ادامه با تشریح محورهای درآمد پایدار در حوزه تجاري سازي فناوري، به ارايه گزارشي پيرامون گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک و همکاری‌های بین المللی در حوزه انتقال فناوری در دانشگاه صنعتي اصفهان پرداخت و افزود: زمينه هاي همكاري بسيار مناسبي در دانشگاه و شهرداري اصفهان وجود دارد كه از جمله مي توان به همكاري در امور بين الملل، حوزه نوآوري، تجاري سازي فناوري، ايجاد پژوهشكده مشترك، همکاری در بخش آموزش هاي آزاد الكترونيكي و فناوري هاي مورد نياز شهرداري اشاره كرد.

شهردار اصفهان نیز در اين نشست، بابيان اين كه دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های ایران دربخش صنعت و تکنولوژی حرف اول را می‌زند، گفت: اين دانشگاه به خوبی توانسته با تمركز بر توانمند سازی فارغ‌التحصیلان، كاري كند که وقتی اين افراد وارد عرصه هاي گوناگون مي شوند، به عنوان نیروهایي برتر و توانمند شناخته شوند.

دكتر قدرت اله نوروزي، با تأكيد بر جايگاه ويژه دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: نگاه این دانشگاه به سمت توسعه پایدار بوده؛ بر محور دانایی حرکت می‌کند و در عرصه‌های بین‌المللی نيز بسیار خوب درخشیده است؛ به طوري كه تعداد بالاي مقالات ISIدر مجلات معتبر و ارجاعات به مقالات اين دانشگاه، نشان‌دهنده اهمیت بالاي آن است.

وي با بيان اين كه دانشگاه صنعتي اصفهان به خوبی توانسته است در پیرامون خود اثربخش باشد و نتیجه‌ اين اثربخشی متوجه جامعه گردد، به ايفاي نقش ویژه‌ این دانشگاه در ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نيز اشاره كرد و ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده توانمندی و برتري اين دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری نسبت به دانشگاه‌های دیگر است.

شهردار اصفهان محيط مناسب پژوهشي دانشگاه صنعتي اصفهان را يك فرصت مناسب برای تعامل دوسويه دانشگاه و شهر دانست و تأكيد كرد: آثار ومقالات منتشر شده در مجلات معتبر و همچنين کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف در دانشگاه بايد در زندگی مردم مشاهده شود و دانشگاه صنعتی اصفهان قطعاً می‌تواند بيش از آنچه تاكنون اثربخش بوده، نقش اساسی در ارتقاء کیفیت زندگی مردم و بهبود وضعیت شهرها داشته باشد.

نوروزي، با بيان اين كه ارايه نظرات خوب و طرح‌ و برنامه‌های مناسب دانشگاهيان توانمند صنعتي اصفهان می‌تواند منجر به پیشبرد سطح زندگی مردم و اصلاح وضعیت شهر و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان گردد، افزود: اگر دانشگاه‌ها نتوانند خارج از محیط خودشان اثربخش باشند، مباحث آموزشي و تئوری بی‌اثر خواهد بود.

وي با اشاره به شرایط كنوني کشور و نیاز جامعه در بخش هاي مختلف، تصریح کرد: با توجه به توانمندی هاي دانشگاه صنعتي اصفهان برای مهندسی معکوس، می‌توانیم در بخش‌های زیادی مانند قطار شهری و... کارهای جدیدي را آغاز کنیم.

شهردار اصفهان با تأكيد بر لزوم بهبود روابط دانشگاه‌ها و مدیریت شهری براي استفاده بیشتر از امكانات برای ارتقاي زندگي در شهر، افزود: این نشست موجب تسریع نقش عملی دانشگاه در اثربخشی موضوعات شهري مي شود.

نوروزي با بيان اين كه امکان مقابله با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، بدون استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها بسیار مشکل است، اضافه کرد: شهرداری در این رابطه کار مشترکي با دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان انجام داده كه نتایج اولیه آن آماده ارائه است.

وی با تأکید بر لزوم پذیرش نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، گفت: برای حل بسیاری از مسائل فقط مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مانند دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند راهکار ارائه دهند.

شهردار اصفهان، نشست مشترک مسئولین شهرداری و دانشگاه صنعتی اصفهان را نخستین گام برای عملیاتی شدن ايده ها براي رفع مشکلات شهری عنوان و ابراز امیدواری کرد؛ با امضای تفاهم‌نامه و قراردادهاي لازم به سرعت بتوانیم برای شهروندان اصفهان کارهای مثبتی را انجام دهیم.

در بخش پاياني اين نشست نيز معاونين و مديران شهرداري اصفهان و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتي اصفهان به بحث و بررسي در مورد زمينه هاي همكاري مشترك پرداختند.

استفاده از ظرفيت دانشگاه در حل مشكلات شهري، لزوم كاربردي شدن مقالات علمي و پژوهشي، كمك دانشگاه به ارتقاءحوزه مديريت پسماند و تبديل به انرژي هاي قابل استفاده، مديريت آب، دوچرخه هاي برقي، گردشگري، پژوهشكده مديريت شهري، حمل و نقل، عمران، خدمات شهري و حوزه فضاي سبز از مجله مهمترين پيشنهادهاي مطرح شده دو طرف براي توسعه همكاري ميان دانشگاه صنعتي و شهرداري اصفهان بود.

گفتني است: نشست بررسي زمينه هاي همكاري مشترك ميان شهرداري و دانشگاه صنعتي اصفهان با حضور شهردار، معاونين شهردار و مديران شهرداري اصفهان و رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان، معاونان و مديران این دانشگاه، عصر امروز شنبه 7 دی ماه به ميزباني دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.