کدخبر:1559/13980912

12 آذر 1398

به منظور ارتقاء همکاری های علمی بین المللی:
ایجاد شبکه دانشگاه‌های صنعتی با همکاری 5 دانشگاه صنعتی کشور
شبکه دانشگاه های صنعتی کشور با همکاری پنج دانشگاه صنعتی ازجمله دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد خواهد شد.

این شبکه كه با هدف افزایش سطح همگرایی و همکاری میان این دسته از دانشگاه ها در جهت توسعه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی صورت می‌گیرد، به دنبال تقویت دیپلماسی علمی و برنامه‌های کلان وزارت علوم در طرح ساماندهی و مأموریت‌گرایی در آموزش عالی است.

تبیین طرح‌های تحقیقاتی و فناوری‌های مشترک بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و علمی بین‌المللی بر اساس اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه‌های عضو از طریق تشکیل گروه‌های پیشتاز در هر مورد، بهره‌مندی از امکانات اعضا و … از دیگر اهداف ایجاد شبکه دانشگاه های صنعتی کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست رؤسای دانشگاه های صنعتی مبتکر این طرح، با اشاره به لزوم هم‌افزایی در مجموعه آموزش عالی کشور گفت: ما از اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها از هر نوعی استقبال می‌کنیم.

دکتر غلامی با تأكيد بر لزوم بومی‌سازی این طرح بر اساس نیازهای کشور، افزود: ساماندهی آموزش عالی اولویت اصلی در میان مسائل آموزش عالی کشور است.

وي همچنین بر لزوم ورود دیگر دانشگاه‌های صنعتی کشور به چنین طرح‌هایی تأكيد كرد و گفت: ورود به شبکه دانشگاه‌های صنعتی کشور بايد مبتنی بر شاخص‌ها و معیارهايی دقیق باشد تا دیگر دانشگاه‌های صنعتی نیز تلاش نمایند تا با کسب این شاخص‌ها، وارد آن شوند.

گفتني است:دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتي شريف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران و خواجه‌نصیرالدین طوسی فرآیند تشکیل اين شبكه را با امضاي تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آغاز كرده و برنامه هايي مانند تبیین طرح‌های تحقیقاتی و فناوری‌های مشترک بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و علمی بین‌المللی بر اساس اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه‌های عضو و بهره‌مندی از امکانات اعضا را در آن دنبال مي نمايند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.