کدخبر:1057/13980808

8 آبان 1398

به پاس ارج نهادن به خدمات ارزشمند در حوزه آمار:
عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، استاد برتر آماری ایران
مرکز آمار ایران دکتر علی رجالی عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان را به عنوان استاد برتر آماری کشور معرفی و از خدمات ارزشمند وی تجلیل کرد.

در همایش ملی روز آمار و برنامه‌ریزی که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران، محققان و فعالان نظام آماری کشور برگزار شد دکتر علی رجالی عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان استاد برتر آماری ایران معرفی و از خدمات ارزنده وی به ویژه اقدامات مربوط به مدرن سازی نظام آماری و اجرای برنامه ملی توسعه آمار کشور تجلیل شد.

دکتر علی رجالی، دانش آموخته دکتری آمار دانشگاه استنفورد آمریکا و عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، چهره‌ ای شناخته شده در مجامع ملی و بین‌المللی در زمینه آموزش ریاضیات و آمار است.

وی از بنیان گذاران اصلی انجمن آمار ایران در سال 1371 و عضو مؤسس خانه‌های ریاضیات است که هم‌اکنون بیش از 35 شعبه در سراسر کشور دارد و در خارج از کشور نیز در کشور های بلژیک و فرانسه و اخیرا در کانادا از آن الگو برداری شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان سال هاست در جهت آماده سازی معلمان ریاضی سراسر کشور برای تدریس درس آمار در مدارس فعالیت می نماید که تلاش های او برای گنجاندن دروس آمار و احتمال در برنامه های درسی مدرسه ای به ترویج تدریس درس آمار در مدارس کشور منجر شده است.

تهیه نظام آمار شناسی جهت استفاده از متخصصان آماری برای انجام پروژه های آماری، دریافت جایزه بهزاد به عنوان تنها جایزه بین المللی انجمن ریاضی‌ ایران در نخستین دوره و به دلیل برترین مدیریت در پیشبرد ریاضیات و کسب جایزه ترویج علم ایران در سال 1396 از جمله افتخارات ملی این ریاضیدان برجسته است.

انتخاب به عنوان نخستین محقق ایرانی سخنران كليدي در كنگره اتحاديه بين‌المللي آموزش آمار در سال 2017، کسب جایزه بین‌المللی پاول اردوش از فدراسیون جهانی‌ مسابقات ملی ریاضیات، انتخاب به عنوان معاون فدراسیون جهانی‌ مسابقات ملی ریاضیات و عضویت در کمیته برنامه ریزی این فدراسیون تا سال 2018 و نیز مسئولیت برنامه ریزی بخش هایی از کنفرانس های این فدراسیون در کانادا، استرالیا و چین و همچنین کنگره های بین المللی آموزش ریاضی در دانمارک، مکزیک، کره جنوبی، آلمان و 2020 چین، برگ های دیگری از افتخارات بین المللی دکتر رجالی است.

ایجاد شبکه بین المللی خانه های ریاضیات با محوریت خانه ریاضیات اصفهان و با همکاری تعدادی از ریاضیدانان و آموزشگران ریاضی بین المللی در آخرین کنگره بین المللی آموزش ریاضی در آلمان، عضویت در کمیسیون بین المللی آموزشگران ریاضی به عنوان نماینده ایران و همکاری در حداقل دو مطالعه بین المللی این کمیسیون، از دیگر فعالیت های بین المللی این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.