کدخبر:1431/13980702

2 مهر 1398

با حضور بیش از 1400 دانشجوی جدید مقطع کارشناسی:
آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد+گزارش تصويري
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 99-98 دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور استاندار، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار، اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی و نودانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه صبح امروز در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

در این مراسم استاندار اصفهان با گرامی داشت یاد و نام همه معلمان، دانشجویان، استادان و شهدای راه حق و فضیلت، پذیرفته شدن در این دانشگاه پرافتخار را به نودانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان تبریک گفت.

دکتر عباس رضایی با بیان این که تفاوت وجودي انسان با ديگر مخلوقات و موجودات از موضوعات مهم و پردغدغه بشر بوده است، افزود: برای کسب شناخت از این جایگاه وجودی روش هاي تجربي، علمي و عملي، عقلي فلسفي، شنودي عرفاني و وحياني ديني وجود دارد.

وی ادامه داد: از دیدگاه من بهترين روش شناخت انسان كه از ديگر روش ها سرآمد است، معرفت به انسان، نه از ديدگاه خود بشر، بلكه از ديدگاه خالق بشر است چرا كه خالق هر محصولي نوع محصول خودش را بهتر از ديگران تشخیص می دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به این که قرآن پژوهان، كرامت انسان را به دو دسته تکوینی و تشریعی تقسيم مي كنند، بیان کرد:كرامت ذاتي شامل حق حيات، سلامت، امنيت، آزادي، مالكيت، پيشرفت، دين و دفاع است، اما كرامت اكتسابي جداي از كرامت ذاتي نيست، بلكه دنباله خودخواسته كرامت وجودي است.

رضایی اضافه کرد: کرامت اکتسابی حركتي از خود در خود اما به سوي خداست، تولدي ديگر است، اظهار خويشتن خويش است و در يك كلام، انتخاب استاد است.

وی، كسب علم، عقل، اسلام، عمل صالح، تقوا و روش هایی چون خدمت به همنوع و دانش پژوهي را از جمله راه های به دست آوردن كرامت اكتسابي دانست و گفت: اين كرامت اكتسابي است كه باعث تفاوت بين انسان ها می گردد.

استاندار اصفهان با ابراز قدردانی از تلاش های رئیس و اعضای هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان، خطاب به آنان گفت: همه شما عزيزان در دانشگاه راه فضيلت برتر را انتخاب كرده ايد.

رضایی، يادگيري كنش و واكنش هاي درست وگزينش انديشه و عمل نيك را از جمله راه هاي كسب كرامت دانست و تصریح کرد: استعداد کسب علم و نیز عقل دو عامل مهم كرامت انسان است و دانش اكتسابي است كه باعث برتري می گردد.

وی پیگیری کسب دانش و آگاهی روزافزون را از ویژگی های انسان حق طلب توصیف کرد و افزود: به ميزان استعداد علمی و دانايي و توانايي كه خداوند به انسان عطا كرده است، مسئوليت بيشتري بر عهده خواهد داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت تعقل به عنوان استعداد ذاتی انسانی، گفت: لازم است علم در اختيار تعقل باشد تا مسئوليت پذيري را تعريف كند و بدون علم، تعقل امكانپذير نيست.

رضایی خطاب به نودانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: براي اين كه انسان هايي عالم و عاقل باشيم، هدف شما رسيدن به قله هاي معرفت و كمال و كرامت انساني است و از این رو مسير شما عزيزان عرصه فرهنگ و دانايي است و رسالت شما مهمترين رسالت یعنی از جنس کار پيامبران است.  

 

*** دانشگاه صنعتی اصفهان برای افراد هوشمند، فرصت و برای راحت طلبان تهدیدی جانکاه است

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان نیز در این مراسم با تبريك به نودانشجویان به دلیل پذيرفته شدن در اين دانشگاه معتبر عنوان كرد؛ این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های کشور است و در بعضي از موضوعات علمي پژوهشي در رتبه نخست كشور قراردارد.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش مقالات علمی پژوهشی در زمره برترین های کشور است و در تعاملات بين المللي با مؤسسات پژوهشي رتبه يك كشور را دارد.

وی با اشاره به موفقیت های چشمگیر دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه فناوري و نوآوري، بیان کرد: ایجاد بيش از 40 شركت دانش بنيان توسط استادان اين دانشگاه، پایه گذاری شهرك علمي و تحقيقاتي، پیشتازی در حوزه حل مسائل صنعت و جایگاه برتر کشور در حوزه مسائل كشاورزي، بخشی از دلایل مرجعیت علمی این دانشگاه است.

ابطحي افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان داراي مختصاتي است كه براي افراد هوشمند و كوشا يك فرصت است وبراي راحت طلبان يك تهديد جانكاه به شمار می رود.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان بابیان این که این دانشگاه از استادان برجسته و كوشا و البته متوقع برخوردار است، بیان کرد: آن ها توقع دارند كه شما نيز كار علمي خوب انجام دهيد. توصيه هاي اين استادان گره گشا خواهد بود و اين يك فرصت خوب است براي كساني كه آمده اند تا اصلي ترين مقطع علمي خود را آغاز كنند زيرا هويت علمي شما از دوران كارشناسي آغاز مي شود.

ابطحي خطاب به نودانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: بياييد با هم فرصت ها را قدر بشناسيم و برترين هاي كشور باشيم، همانطور كه قبل از شما نیز اين گونه بوده اند.

وی ادامه داد: در ساختار اداري كشور، در برترين دانشگاه هاي كشور، در مؤسسات تحقيقاتي خارج از كشور و دانشگاه هاي خوب بين المللي هميشه فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي اصفهان حضور داشته اند و كمتر مركز علمي و فناوري بوده كه من به آن مراجعه كنم و خروجي هاي این دانشگاه را در آن مشاهده نکنم.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به اهمیت برنامه ریزی به عنوان عامل نظم در زندگی، افزود: مشخصه ديگر این دانشگاه كه در كشور ممتاز است، كارمندان دقيق و برنامه ريزي منظم است.

ابطحی ساختار علمي دانشگاه صنعتی اصفهان را متأثر از ساختار هاي آكادميك موفق دنيا دانست و بیان کرد: جغرافياي شهرواره این دانشگاه يك فضاي ويژه و تعريف شده اي دارد و براي كسانی كه به دنبال رشد و پويايي هستند بسيار مناسب است.

وی در ادامه خطاب به نودانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: فرزندان من دوران كوتاه كارشناسي را با موفقيت طي كنيد. از اين فرصت خدايي استفاده كنيد و به جامعه بزرگ آكادميك موفق كشور بپيونديد. البته سلامت و شادابي شما هم مد نظر است. مجموعه های فرهنگي دانشگاه بسيار پويا و متنوع هستند كه مي توانيد از آن ها استفاده كنيد.

ابطحي تصريح كرد: هدف ما تربيت انسان تك بعدي نيست براي همين ساختار هاي متنوعي براي رشد و بالندگي شما در زمينه هاي مختلف وجود دارد. نشريه هاي دانشجويي فرصتي براي قلم زدن راجع به آنچه فكر مي كنيد فراهم مي كند و دانشگاه نيز با تساهل و آزاد انديشي به اين مسئله نگاه خواهد كرد.

امکانات ورزشی ممتاز، فضاي مذهبي و معنوي مناسب و مسجد خوب دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر ویژگی های ممتاز مورد اشاره توسط رییس دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

آئین افتتاحیه سال تحصیلی 99-98 دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز دوم مهرماه، با برگزاری ویژه برنامه های مختلف فرهنگی در قالب های موسیقی، سرود، پخش کلیپ های جذاب دانشجویی، ارائه تجربیات یکی از دانش آموختگان موفق دانشگاه و... همراه بود.

گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.