کدخبر:1541/13980627

27 شهريور 1398

با هدف تجمع و توسعه ارتباط ميان دانشمندان و محققان:
نخستين همایش ملی فناوری‌ های نوظهور در اپتیک کوانتومی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد
نخستين همايش ملي فناوری‌ های نوظهور در اپتیک کوانتومی با هدف تجمع و توسعه ارتباط ميان دانشمندان و محققان اين حوزه و تشكيل خوشه فناوري كوانتومي اصفهان، صبح امروز چهارشنبه 27 شهریورماه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

عضو كارگروه اجرايي اين همايش، این رویداد را نقطه شروعي براي ارتقاي توانمندي هاي كشور در حوزه اپتيك كوانتومي و تبديل علوم اين رشته به فناوري دانست و گفت: اخيراً تحقيقات كوانتومي جزو اولويت هاي پژوهشي كشور قرار گرفته است و دانشگاه هاي مختلف براي تحقيق در اين موضوع برنامه ريزي مي كنند.

دكتر سيد جواد هاشمي فر افزود: دانشگاه صنعتي اصفهان نيز با وجود پتانسيل هاي موجود در استان و در راستای همکاری و همفکری در تعریف پروژه های مشترک، تصميم گرفت تا در اين زمينه ورود كند و خوشه اپتيك كوانتومي را با حضور دانشگاه های دیگری چون مالك اشتر و دانشگاه اصفهان به عنوان سه عضو دانشگاهي و صنايع الكترواپتيك اصفهان به عنوان يك عضو صنعتي تشكيل دهد.

وی تصريح كرد؛ با برگزاري اين همايش توانستيم گروهي از دانشمندان و محققان كه به طور گسسته و غير متمركز در موضوع اپتيك كوانتومي كار مي كردند را در يك نقطه گردهم بياوريم تا این محققان ضمن به اشتراک گذاری يافته هاي سال هاي اخير خود، زمینه های همفکری، همکاری و انجام پروژه های مشترک در آینده را فراهم نمایند.

دبير نخستين همايش ملي فناوری‌ های نوظهور در اپتیک کوانتومی نیز با اشاره به استقبال خوب از اين رویداد علمی گفت: اين همايش در هفت محور شامل نقاط رنگي، اپتومکانیک، مخابرات كوانتومي، تصويربرداري كوانتومي، پلاسمونيك كوانتومي، مترولوژي كوانتومي، مدل هاي آنالوگ و متامواد  و باحضور 12 سخنران مدعو كه از بهترين هاي اين رشته در سطح كشور هستند برگزار می شود.

دكتر اسماعیل عبدالحسینی تصریح کرد: ارائه پوسترهای تخصصی، ارائه دو کارگاه تخصصی آموزشی و رونمايي از خوشه اپتيك كوانتومي اصفهان از جمله برنامه های جانبی این رویداد علمی است.

گفتنی است: نخستين همايش ملي فناوری‌ های نوظهور در اپتیک کوانتومی تا فردا 28 شهریورماه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد و در آئین پایانی این رویداد، خوشه اپتيك كوانتمي اصفهان با حضور معاونان پژوهشي دانشگاه هاي صنعتي اصفهان، مالك اشتر، اصفهان و مديريت صنايع الكترواپتيك اصفهان افتتاح خواهد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.